Cum să se comporte un şef cu angajaţii săi?

Noiembrie 21, 2007 at 1:19 pm 2 comentarii

Deja este o tradiţie frumoasă în familia noastră să facem studiu biblic în fiecare dimineaţă. Săptămîna aceasta am început un studiu nou, şi anume, studiem cartea Rut. Este un studiu extraordinar, care mă ajută să am o relaţie frumoasă cu soacra mea, cu şeful meu. Chiar de la prima lecţia am întîlnit un exemplu foarte frumos a unui om foarte bogat, numele lui este Boaz. Omul acesta chiar dacă avea foarte multe bogăţii, asta nu l-a împiedicat să aibă un caracter integru, ceea ce l-a făcut să aibă relaţii frumoase cu angajaţii săi. Făcînd o listă cu tot ce am învăţat despre acest om bogat cu numele Boaz, mă gîndeam, cît de mult are nevoie societatea noastră de oameni integri ca şi Boaz.

I. Cunoaşte pe Dumnezeu ca Domn personal. Pentru a avea succes la întreprinderea unde activezi ca şi şef, nu este destul să ai slavă, multe carduri bancare, influenţă, dar lucrul cel mai important pentru a te bucura cu adevărat de succes este cunoaşterea de Dumnezeu. Numai cunoscînd pe Dumnezeu, poţi avea un caracter integru, plăcut lui Dumnezeu.

II.  Zideşte o relaţie frumoasă cu Dumnezeu. Nu este destul doar să cunoşti pe Dumnezeu, dar să ai o relaţie strînsă cu Cel care ţi-a dat viaţă, te-a iertat, şi te călăuzeşte în tot ceea ce faci tu. Şi poţi avea o relaţie strînsă cu Dumnezeu, numai atunci cînd vorbeşti cu El, studiezi caracterul Lui prin studiu biblic inductiv. vorbeşte cu Dumnezeu în fiecare zi, pentru că El are ceva deosebit pentru tine.

III. Zideşte relaţii de prietenie cu angajaţii tăi. După ce ai zidit o relaţie frumoasă cu Dumnezeu, cu siguranţă că îţi va fi foarte uşor să zideşti relaţii cu angajaţii tăi. Cum poţi face asta practic, ascultă cîteva sfaturi, pe care le-am văzut la Boaz:

  • interesează-te de angajaţii tăi – caută să cunoşti trecutul fiecărui angajat, cunoaşte familia lui, de unde vine, cine a fost în trecut, pentru că aşa zideşti o relaţie cu cineva, cînd te interesezi de el. Nu pierde pe nimeni din vedere, ca să nu se simte singur, şi uitat.
  • protejează angajaţii tăi – cînd zic a proteja mă refer la cazul cînd cineva este într-o problemă, sau o situaţie mai dificilă, poate fi o boală, sau lipsuri, caută să fii primul care să-l ajuţi, asta înseamnă să protejezi pe angajaţii tăi, şi nici într-un caz să nu protejaţi atunci, cînd este vorba de o încălcare, pentru că tu ca şi şef, trebuie să fii corect şi transparent în aceste momente, nemaivorbind de „cumătrism”. Deasemenea trebuie protejaţi cei care sunt noi la serviciu, protejează-i ca să se simtă bine în colectivul tău.
  • apreciază angajaţii tăi – este foarte plăcut, atunci cînd îţi faci lucrul bine, cinstit, să fii apreciat de şeful tău. Apreciază oamenii care îşi fac lucrul bine, pentru că asta îi stumulează să lucreze şi mai bine, şi atunci te simţi bine tu care apreciezi, şi se simte bine şi cel care îşi face lucrul cinstit, în caz contrar, vei pierde cei mai buni lucrători, numai din cauza că nu au fost apreciaţi. Dacă este cazul poţi aprecia, stimula financiar pe cei care s-au isprăvit cel mai bine.
  • mustră cînd este cazul – este binevenit şi o mustrare, atunci cînd angajatul nu se isprăveşte cu lucrul său, în termenul promis. Nu ştiu cum alţii, dar pe mine atunci cînd mă mustră cineva, eu sunt motivată să lucrezi şi mai bine, aşa ca data viitoare să şeful să fie mulţumit de ceea ce am făcut. Nu este corect din partea angajaţilor să vorbească de rău pe şeful lor, atunci cînd sunt mustraţi, ei trebuie să înţeleagă că este pentru binele lor. Un proverb de-a lui Solomon spune: „Cine asupreşte pe sărac, batjocoreşte pe Ziditorul său, dar cine are milă de cel lipsit, cinsteşte pe Ziditorul său.”

Sper că v-au fost de folos sfaturile mele, pe care le-am învăţat din Sfînta Scriptură, de la care  primesc o satisfacţie şi împlinire ori de cîte ori o studiezi. Dacă vă plac articolele noastre, ne puteţi lăsa un comentariu la articol, sau să ne scrie-ţi pe adresa de email: lenuta.blendarencu@gmail.com

Entry filed under: Social.

Învăţăturile greşite duc la pierzare De hramul satului

2 comentarii Add your own

  • 1. Tatiana  |  Noiembrie 22, 2007 la 6:52 am

    Draga, Elena ,iti multumesc mult de acest mesaj .
    Nu activez si nu depind de sef ,dar nu m-am gandit nici odata ca din cartea Rut se poate axtraje atitea invataminte .
    Sunt cu mult m-ai invirsta decat tine ,dar de fiecare data gasesc in articolele tale atita hrana spirituala ,atatea invataminte ,atata experienta …
    Ii multumesc bunului Dumnezeu ca v-am intilnit in calea mea (imi place mult sa cites si articolile sotului ).
    Domnul sa va inunde cu binecuvintari ceresti .

  • 2. Radu Blendarencu  |  Noiembrie 23, 2007 la 7:16 am

    Multumim foarte mult pentru aprecieri. Si comentariile Dvs ne ajuta sa scriem si mai departe

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Noiembrie 2007
L M M M V S D
« Oct   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 192,839 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

