Alimentează-te corect!

Noiembrie 23, 2007 at 2:15 pm Lasă un comentariu

Cercetările efectuate în ultimii ani au scos la iveală faptul că oamenii mănîncă mult şi în general carne, iar cei care sunt vegetarieni se otrăvesc cu îngrăşămintele folosite la cresterea plantelor. Ultimele statistici arată că oamenii care se hrănesc mai ales cu plante sunt mai slabi, au tenul mai curat şi au un randament intelectual aparent mai mare. Medicii spun însă că, pe termen lung, lipsa proteinelor din alimentaţie provoacă boli grave, ce pot apărea oriunde în organism.

Corpului nu-i plac extremele.

Există oameni care se hrănesc numai cu ceriale şi fructe, însă lipsa proteinelor şi a grăsimelor nesaturate împiedică buna funcţionare a celulei în general şi a celei nervoase în special.

Alţii care mănîncă multă carne, de regulă sunt obezi, suferă de ficat, şi de rinichi, sau sfîrşesc prin a deveni diabetici sau cardiaci, din cauza excesului de substanţe nutritive pe care îl presupune un regim alimentar bazat pe cantităţi mari de proteine. Concluzia nu poate fi decît una singură: corpului uman nu-i plac extremele şi de aceea nu este perfect sănătos decît atunci cînd e hrănit corespunzător.

 În continuare vreau să vă prezint cinci sfaturi din punct de vedere alimentar:

1. Un regim corect pentru omul modern conţine, în mod necesar, cantităţi mici de alimente. Este foarte important să nu mîncăm la nici o masă pînă cînd apare senzaţia de saţ.

2. Amestecul făcut din zeci de alimente diverse este mai puţin hrănitor decît o masă la care se mănîncă trei-patru (cel mult şapte) tipuri de mîncare. Alegerea acestora trebuie să fie făcută în aşa fel încît să nu consumăm, la aceeaşi masă, produse care se exclud din punct de vedere chimic. Astfel, evreii niciodată nu consumă, în aceeaşi zi produse lactate şi produse din carne. Conform experienţilor, în timpul procesului de digerare a produselor lactate, sistemul digestiv e plin de anumite tipuri de enzime care „atacă” proteinele din carne şi formează împreună nişte nutriţii imposibil de digerat, ce ortăvesc întîi ficatul şi apoi întreg orgamismul.

3.  Mestecatul prelungit şi consumul hranei în condiţii plăcute sunt de asemenea condiţii importante. Mestecatul mai mult timp al unei înghiţituri reduce cantitatea de alimente consumate în timpul obişnuit al mesei. O conversaţie plăcută şi pauzele mari între înghiţituri ne pot ajuta suplimentar în acest sens. Starea psihică este însă factorul esenţial. Americanii spun că, dacă la o masă două persoane se ceartă, hrana devine otravă pentru ambele, dar şi pentru toţi cei din jur. Ora în care ne hrănim este pentru creier un moment plăcut, cînd el primeşte o porţie importantă de serotonină, produsă la gîndul acestei plăceri. Cînd suntem fericiţi, tot mecanismul digestiv funcţionează perfect. Iar la cea mai mică indispoziţie, fluidele implicate în procesul digestiei se dereglează(mulţi cunosc senzaţia de greaţă provocată de teama de dinainte de examen) şi ar fi mai bine să renunţăm complet la o masă dacă, dintr-un motiv sau altul, ne-am supărat. Şi Biblia spune în Proverbe 17:1 „Mai bine o bucată de paine uscată cu pace, decît o casă plină de cărnuri, cu ceartă.”

4. Odihna după masă să nu fie eliminată. Mulţi oameni, care au auzit din multe surse că e bine să faci mişcare, greşesc în acest sens. Toate animalele se „odihnesc” după masă şi există un motiv chimic pentru acest comportament. Cercetătorii au dovedit că în timpul mersului sistemul endocrin se mobilizează şi produce tironina, un hormon care „atacă” grăsimile stocate şi le transformă în energie, necesară pentru hrănirea muşchilor. Deşi, aparent, mersul ar putea consuma glucidele care tocmai au fost introduse în organism în timpul mesei, în realitate, două procese importante se suprapun: consumul şi stocarea. Hormonii eliberaţi pentru transformarea glucidelor abia consumate în grăsimi se „contrazic” cu cei care vor exact invers, iar efectul este o stare de nervozitate şi disconfort, foarte dăunător pe termen lung.

5. Proteinele din carne se consumă la masa de prînz. Dimineaţa se recomandă oule şi glucidele, iar seara, supe, salate şi fructe. Oul fiind un aliment complet, declanşează toate mecanismele necesare vieţii. Suplimentul de glucide(sub formă de miere sau dulceaţă) ajută creierul să intre în regim maxim de funcţionare. Cînd suferă de foame (aşa cum se întîmlă atunci cînd excludem complet painea şi dulciurile din alimentaţie), el declanşează un mecanism de autoapărare şi depune „orbeşte” tot ce mîncăm.

Concluzie: mesele trebuie să includă toate substanţele necesare vieţii, pentru că lipsa unui singur element, precum magneziul, va da peste cap metabolismul glucidelor şi întreg sistem endocrin, iar efectele vor fi neplăcute. 

Aveţi grijă de sănătatea Dumneavoastră, aveţi grijă ce mîncaţi, cît mîncaţi şi cum mîncaţi.

Să fiţi sănătoşi!
 

 

Anunțuri

Entry filed under: Sănătate.

Moldova vorbită de rău Lecţia despre toleraţă

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Noiembrie 2007
L M M M V S D
« Oct   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 194,401 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

%d blogeri au apreciat asta: