Nu violenţei în familie!

Noiembrie 27, 2007 at 12:32 pm 11 comentarii

De pe data de 25 noiembrie – 10 decembrie este perioada care se dedică problemei legate de violenţa în familie. Pentru a vedea mai clar care este situaţia familiei din Republica Moldova, să urmărim cîteva date statistice, oferite de Biroul Naţional de Statistică. Potrivit estimărilor, peste un sfert din femei din Republica Moldova, au fost cel puţin o dată victime ale acestui tip de violenţă.

Potrivit unor estimări ale Consiliului Europei, citate de reprezentanţii UNICEF, numărul femeilor agresate după vârsta de 15 ani este dublu în Republica Moldova, în comparaţie cu media altor state europene. Anul trecut, opt femei au murit în urma acestui tip de violenţă, în general în urma agresiunilor la care au fost supuse de soţi. Violenţa în familie apare ca unul dintre motivele principale ale divorţurilor, 60 la sută dintre femeile divorţate admiţând că au fost agresate în timpul căsniciei. Vă daţi seama unde am ajuns noi? Şi se vorbeşte aşa de frumos de familie ca celulă de bază a societăţii, elementul fundamental al societăţii, dar cum rămîne cu Legea pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie?

Este bine că, Republica Moldova a adoptat recent o lege de prevenire şi combatere a violenţei în familie, precum şi crearea unui minister cu atribuţii speciale în acest sens, dar s-a schimbat ceva spre mai bine? Conform datelor statistice recente, situaţia din familie s-a agravat mult de tot. UNICEF subliniază că, în Republica Moldova, la fel ca şi în alte state în curs de dezvoltare, statisticile privind violenţa în familie nu sunt foarte relevante, în condiţiile în care cele mai multe acte de violenţă în familie nu sunt raportate poliţiei. Este îngrozitor să auzi că familia din ţara noastră se distruge cu o viteză cosmică. Şi asta numai pentru că nu se iau măsuri de educare, în ceea ce priveşte relaţia dintre un soţ şi o soţie. Ce putem face noi, ca să salvăm familia?

Eu susţin ideea ca să fie predat în şcoli, în universităţi cursul „Căsătorie fără regrete”, şi atunci sunt sigură că şi numărul de victime ale violenţei în familie se va reduce. Acest curs dă o eliberare în privinţa unor întrebări, la care niciodată nu ai găsit răspuns. Pentru aceasta vreau să te invit la Biserica „Sfînta Treime”, (bd-ul Dacia 13), unde poţi studia acest curs împreună cu mulţi alţi tineri, care îşi doresc o familie fericită. Nu vei regreta, deoarece un exemplu viu, este familia noastră, care se bucură de o relaţie foarte frumoasă, la care unii doar au visat, dar asta poate fi real şi în familia ta, dacă vei face acest studiu.

Entry filed under: Social.

Ambasada Turciei reacţionează Cum poţi şti dacă Dumnezeu este Tatăl Tău?

11 comentarii Add your own

  • 1. ramona banuta  |  Decembrie 26, 2007 la 8:22 pm

    Stimati domni

    sunt mamica unei fetite de 3 luni. Traiesc un cosmar in acest moment din cauza sotului meu cu care sunt in divort. Adica sunt batuta cu o violenta iesita din comun, sta la baza acestui fapt certificatele medico legale pe care le am, am fost alungata din apartament cu o fetita de 2 saptamani, sunt amenintata cu moartea de sotul meu, m-a lovit si cand aveam copilul in brate si scuipata, fiind nevoita sa-i sterg scuipatul de fata copilului de numai 2 saptamani. Sunt pandita de sotul meu si atacata in mijlocul strazii cu copilul in brate si batuta, nevoita sa-mi internez copilul la urgente la pediatrie pentru agresiune fizica impotriva unui minor, pentru ca sotul meu a tras de copil sa mi-l smulga din brate. Un copil care este nevinovat este victima rautatii unui om care nu vrea decat sa se razbune. Copilul este sugar si sotul meu vrea cu tot inadinsul sa-mi ia copilul. Mentionez ca am depus nenumarate plangeri la Politie in Pitesti la toate sectiile si datorita faptului ca nu exista o lege care sa protejeze copilul si femeia aceasta bestie umana imi chinuie un copil de numai 57 cm. Am facut apel catre toate posturile de TV dar nu se poate face nimic. Cu ultimile puteri care mi-au mai ramas va implor ajutati-ma si fiti alaturi de mine sa lupt pentru promulgarea legii in ceea ce priveste violenta in famile. Ma rog la D-zeu ca poate macar fetita mea sa nu mai sufere asa cum sufar eu.Va implor in prag de sarbatori sa ma ajutati , este strigatul de durere al unei mame care lupta pentru fetita ei.
    Va implor, pentru ca eu nu am puterea sa lupt atat cat as vrea.

    Cu stima
    Ramona Banuta
    Tel: 0728.76.94.84

  • 2. Radu Blendarencu  |  Decembrie 27, 2007 la 7:30 pm

    Draga Simona
    Ne pare rau ca sotul Dv procedeaza asa de urit. Si va inteleg foarte bine. Cind eram mic, tatal nostru la fel se purta cu mamica noastra, si am fost martor la violenta in familie. Tot ce putem face e sa ne rugam ca DUmnezeu sa faca o schimbare in inima sotului Dv. Dar as vrea sa va intreb, care este sursa acestor violente ?

  • 3. ramona banuta  |  Ianuarie 8, 2008 la 12:33 am

    Toti cei care cred ca ma pot ajuta sa concep un proiect de lege pentru inasprirea pedepselor pentru asemenea bestii va implor ajutati-ma. Cineva mi-a dat ideea sa fac comparatie cu sanctiunile si restrictiile din tarile U.E. si tinand cont de faptul ca este an electoral este posibil sa se faca ceva in acest sens. Eu am terminat masterul in economie – mamagemet marketing in afacerile economice si nu prea cunosc detalii juridice , si poate o sa-l pot inainta catre ministerul de justitie si vom schimba toti ceva , Va implor daca autoritatile nu ma pot ajuta cu nimic , macar oamenii cu suflet si care ma inteleg ma pot ajuta.
    Toti meritam sa fim fericiti , acum va rugam pe dvs. sa ne ajutati sa zambim din nou si sa ne strangem copii la piept fara sa plangem ca nu avem un acoperis deasupra capului si suntem singure in lume , deoarece am fost batute , alungate, fara sprijin material si asta datorita barbatilor nostrii „.
    Am nevoie de sprijinul dvs. pentru a promova si a face cunoscut faptul ca femeile au aceleasi drepturi ca si barbatii , ca nu trebuie sa le fie rusine sa spuna ca sunt batute , alungate, ca nu ele sunt de vina pentru comportamentul abuziv al partenerului, ca trebuie sa aiba grija de siguranta lor si al copiilor, ca sunt persoane care le pot ajuta si consilia, sa aiba incredere in deciziile lor si in propriile experiente.
    Dvs. puteti posta pe site-ul dvs. un anunt cu privire la stoparea violentei in familie, si sa invitati cititorii dvs. sa-si spuna parerea si povestea lor si ce sanctiuni trebuie luate pentru agresori. Campania se refera la oprirea violentei in familie(domestice) prin inasprirea sanctiunilor pentru agresori, prin introducerea ordinului de restrictie la 24 de ore de cand victima a depus plangere la politie si a ordinului de protectie..
    Violenta in familie va deveni infractiune, iar pedepsele agresorilor se vor inaspri, in urma modificarii Codului Penal . Modificarea Codului Penal are in vedere introducerea unor masuri suplimentare de protectie a victimei si de pedepsire a agresorului.
    Printre masurile propuse se numara interdictia pentru agresor de a ramâne sau de a reveni în locuinta familiei pe o perioada determinata, precum si de a contacta victima sau membrii familiei acesteia prin orice mod, direct sau indirect.
    Persoana care a savârsit un act de violenta domestica va putea primi interdictia de a se apropia de locuinta familiei si va fi obligata sa participe la programe de consiliere psihologica.
    Totodata, se doreste, ca prin modificarea Codului Penal, faptele de violenta in familie sa fie pedepsite cu închisoarea sau cu munca în folosul comunitatii.
    Daca puteti posta pe site-ul dvs. aceasta informatie ar fi extraordinar. Eu nu am posibilitatea sa fac un blog din motive financiare si de aceea am tot incercat sa fac apel la toti cei care pot fi alaturi de mine si de toate femeile si copiii agresati .
    Imi puteti trimite email la adresa: violenta.familie@yahoo.com
    Eu am luat legatura cu cineva sa pot face un site sau un blog dar mi-a cerut multi bani si nu imi pot permite acum pentru ca singurul venit este acel ajutor de la stat pentru cresterea copilului , pe care nici in momentul de fata nu l-am primit si au trecut 4 luni.
    Daca credeti ca ma puteti ajuta, eu am facut un fel de model petitie:opriti violenta in familie , pentru cei care vor sa o semneze si care va fi inaintata in parlamentul Romaniei, si pot sa o trimit pe adresa dvs. de e-mail.
    Daca sunteti de acord sa ma ajutati astept raspunsul dvs. la adresa de e-mail de mai sus si numai cu acceptul dvs. o trimit .
    Va multumesc

    Cu stima
    Ramona Banuta

  • 4. Radu Blendarencu  |  Ianuarie 8, 2008 la 9:56 pm

    Domnu Radu,

    Sursa violentei cum a spus Ramona este : SOTUL EI.

    Simplu fapt ca puneti aceasta intrebare inseamna ca nu sinteti pregatit sa vedeti situatia cum este, adica, Ramona a fost victima violentei sotului ei. Si daca nu i-a facut baiat, si daca nu i-a calcat camasa si nu i-a gatit cum a vrut el, tot el este de vina.

  • 5. Radu Blendarencu  |  Ianuarie 10, 2008 la 11:42 am

    Am inteles foarte bine problema. Insa intrebarea a fost de ce sotul Ramonei a devenit asa de violent ?
    Condamn nemijlocit vilenta in familie. Este un pericol mare. Si de aceia doresc ca prin bloggul pe care l-am format sa spunem lucrurile pe nume. Si sa promovez valorile frumoase ale familiei. Si sper sa ma ajutati si Dv.

  • 6. Viorica, căsătorită(12 ani), 4 copii  |  Ianuarie 10, 2008 la 2:31 pm

    Legea n-a schimbat încă pe nimeni. Da, putem folosi metoda „speriatului”, însă, din istorie, n-a dat rezultate în toţi. Transformarea începe din interior spre exterior, şi nu invers. Este scris:”din inimă ies izvoarele vieţii”. Dar Cine are acces la interiorul nostru, cine ne ştie mai bine? Dacă nu Cel care ne-a creat!?
    Să apelăm la Cel care „a zis” şi „s-a făcut”. Cuvîntul Lui este Legea supremă. Şi dacă vom recunoaşte acest adevăr, nu vom nega nici faptul că El este iniţiatorul, Cel care a instituit familia. Soluţia doar El o are.

  • 7. Nicu  |  Ianuarie 11, 2008 la 11:32 am

    Draga Ramona spunetimi va rog ,cum priviti acum pe sotul dumneavoastra ?
    De multe ori noi oamenii ne grabim foarte repede sa judecam pe altii, dar nu ne uitam in interiorul nostru si la faptele noastre din trecut si prezent .
    Vreau sa marturisesc ca eram foarte gelos pe prietena mea,si o urmaream permanent pentru ca nu aveam incredere in ea si ma tineam numai linga ea dar prieteneam deja mai mult de 4 ani.Desigur erau si momente frumoase ,dar gelozia isi facea treaba ,nu pot sa va descriu tot ce simteam dar deveneam mai rau si mai razbunator.
    Dar , totusi ne-am casatorit .Cum credeti situatia sa schimbat? -Nu -pentru ca incercam cu fortele proprii .Dar vroim foarte mult sa fiu un sot bun sa avem o relatie frumoasa .(Apropo fratele meu este preot-calugar la o manastire si des mergeam acolo,si ma consideram un crestin pentru ca mergeam la manastire stateam cu saptamiinile acolo)dar nu intelegeam ce este o relatie adevarata cu Dumnezeu parca ma rugam dar nu se schimba nimic,pentru ca eram plin de rautate si razbunare .

    Acum avem intradevar o relatie frumoasa avem si un copil
    de care ne bucuram si-I multumim Domnului pentru tot si pentru bucurii cit si pentru incercari .
    In Sfinta Evanghelie la Matei capitolul 11-vers.28 spune:
    „Veniti la Mine cei truditi si impovatati si Eu va voi da odihna” .Asta am facut eu personal am cautat sa inteleg ce vrea Dumnezeu sa spuna cu aceasta .Astfel am studiat si studiez scripturile .Si am inteles ca numai cu Dumnezeu putem sa facem viata mai frumoasa si in familie si in societate .
    Draga Ramona noi ne vom ruga pentru ca Dumnezeu sa intervina cu solutii pentru situatia in care sunteti .
    Pe saitul http://www.moldovacrestina.net veti afla mai multe marturii si solutii cum putem trai intr-o societate mai buna.

  • 8. ramona banuta  |  Ianuarie 18, 2008 la 5:32 pm

    va multumescpentru toate mesajele pe care le-ati scris. Azi 18.01.2008 a fost ultima infatisare la divort. Sper ca totul s-a terminat. Urmeaza partajul dar nu stiu ce mai pot lua deoarece el mi-a vandut tot si din firma si din casa. dar ii multumesc lui d-zeu ca printesa mea creste si este frumoasa si sanatoasa, si dimineata cand se trezeste zambind imi trece toata supararea. ma ameninta in continuare cu moartea, nu este destul de barbat sa recunoasca tot raul pe care mi l-a facut , si nu numai mie, ci si fetitei ca ne-a condamnat la saracie si umilinta. dar asa cum spun toti d-zeu este sus si el stie de ce trebuie sa induram toate necazurile si ii va vedea pe toti.
    Sa aveti parte de fericire si iubire, sa va fie viata un cantec si va multumesc din suflet ca mi-ati mai ridicat moralul si ati fost langa mine in clipe ff grele din viata mea.
    Va pupa Ramona si Miriam Andreea

  • 9. Tatiana  |  Ianuarie 27, 2008 la 11:14 am

    Am citit articolul ,am citit comentariile si m-am gandit sa-mi dau si eu parerea avind un staj de 28 ani de casatorie .In aceasta perioada de timp am avut si bune si rele ,dar am stiut cum sa le asezam pe toate ca viata sa ne para un basm de poveste .
    Am cateva sfaturi ,cred ca vor fi de folos .In familia mea aceste sfaturi stau la un loc vazut si sunt citite de fiecare data cand avem nevoie :
    – Nu fiţi niciodată supăraţi amândoi.
    – Nu ţipaţi niciodată unul la altul, în afară de cazul în care a luat foc casa.
    – Ţineţi minte că e nevoie de două persoane pentru o ceartă. Cel care nu are dreptate va vorbi cel mai mult.
    – Ţine cont de dorinţele celuilalt – ca un exerciţiu de autodisciplinare, dacă nu aveţi un motiv mai bun.
    – Dacă trebuie să alegi între a te face pe tine sau pe partener să aibă o reputaţie bună – alege partenerul.
    – Dacă simţi nevoia să critici, fă-o cu dragoste.
    – Nu aminti niciodată despre o greşeală din trecut.
    – Decât să vă neglijaţi unul pe altul, neglijaţi mai degrabă pe toţi ceilalţi.
    – Nu lăsaţi niciodată să treacă ziua fără să spuneţi cel puţin un compliment partenerului de viaţă.
    – Întâmpină-ţi întotdeauna partenerul cu dragoste.
    – Când ai făcut o greşeală, vorbeşte despre ea şi cere iertare.
    – Nu mergeţi niciodată la culcare supăraţi.

  • 10. ramona  |  Aprilie 11, 2008 la 2:43 pm

    viata ramonei banuta in imagini

  • 11. Madalina  |  Mai 27, 2008 la 8:07 am

    nu imi place violenta in familie.am 17 ani.parintii mei nu s-au batut niciodata..nu am avut parte de asa ceva in familie..decat uneori..se mai vede.din caracterului tatalui..care mereu primea bataie de la tatal lui..si uneori..ne mai „speria” si pe noi..pe mn si fratele meu mai mare..insa acum s-a schimbat.nu mai fumeaza..nu mai bea..aduce toti banii acasa..si arata ca ne iubeste pe toti..am si un fratior mic mai nou..pe care il iubim cu totii(3 ani jumate..)..si el..tata s-a schimbat enorm de mult..mama ne povesteste cum era inainte..o batea..noi nu vedeam.nici nu mai tinem minte..eram mici..si toate astea din cauza faptului ca a studiat biblia..fapt carea ne-a marcat pe toti ne-a schimbat in bine.ma bucur tare mult..ca am asa o familie si sunt mandra de ei.si de mine totodata.cu multa perseverenta poti si tu invinge violenta in familie.Dumnezeu promite ca ii va distruge pe cei care sunt violenti.trebuie sa iti iuibesti sotia.asa spune in biblie.sa o iubesti ca pe propiul tau corp.asa sa te si porti cu ea.te-ai bate singur??nu.atunci nici cu ea nu fa asa.iar sotia la rnadul ei este indemnata sa manifeste un respect profund.studiaza biblia cu Martorii lui Iehova si vei afla mult mai multe lucruri.sau daca nu..ia legatura cu mine pe id-ul :mady_2007r03.cu bucurie te voi ajuta:)

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Noiembrie 2007
L M M M V S D
« Oct   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 193,029 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

