Alimentaţia corectă în timpul sarcinii!

Decembrie 6, 2007 at 2:40 pm Lasă un comentariu

Vechea idee conform căreia viitoarea mamă trebuie să mănînce „pentru doi”, nu mai este considerată valabilă. Acum, se consideră că este mult mai importantă calitatea alimentaţiei, nu cantitatea de alimente pe care o mîncaţi. O alimentaţie corectă contribuie la sănătatea dumneavoastră şi furnizează elementele nutritive necesare copilului, pentru o bună creştere şi dezvoltare intrauterină. E rău dacă alimentaţia în timpul sarcinii a fost insuficientă, dar nu e deloc bine dacă a fost în surplus. Nu încercaţi să slăbiţi în timpul sarcinii. E normal dacă adaosul în greutate pe tot parcursul sarcinii va fi 8-12 kg, iar în caz de gemeni poti adăuga ceva mai multe kg. 

Regulile de bază pentru a avea o alimentaţie sănătoasă:

  • Alimentaţi-vă corect
  • Alegeţi o dietă variată. Folosiţi în raţia zilnică alimente variate ce conţin substanţe nutritive şi vitamine: brînză, lapte, iaurt (conţin calciu, proteine), legume şi fructe (conţin vitamina C, fibre, acid folic), carne şi peşte (conţin proteine, fier), pîine, paste din făină de grîu integrală (conţin proteine, fibre, acid folic).
  • Beţi îndeajuns apă şi sucuri. Consumul suficient de lichide în timpul sarcinii este esenţial pentru funcţionarea normală a rinichilor şi evitarea constipaţiei.
  • Mîncaţi numai alimente proaspăt gătite. Bucatele „stătute” ar putea conţine bacterii care pot ajunge la copil ameninţîndu-i viaţa.
  • Evitaţi alimentele conservate. Alimentele conservate, de obicei, au adaos de zahăr şi sare, iar o mare parte dintre ele conţin multă grăsime, conservanţi, mirodenii şi coloranţi.
  • Nu consumaţi alimente cu termenul de valabilitate depăşit.
  • Dacă reîncălziţi mîncarea, ţineţi-o pe foc pînă dă în clocot. Păstraţi carnea crudă într-un compartiment separat al frigiderului.
  • Trebuie să acordaţi o atenţie specială igienei în prepararea bucatelor, pentru a evita contaminarea cu bacterii şi toxine.
  • Se recomandă evitarea brînzeturilor moi din lapte nepasteurizat. Nu consumaţi carne sau ouă crude sau insuficient prelucrate termic.
  • Spălaţi foarte bine fructele, legumele şi zarzavaturile – pentru a evita riscurile ce le prezintă legumele contaminate cu substanţe chimice sau pesticide.
  • Evitaţi pe cît e posibil sarea în mîncare – astfel reduceţi riscul de hipertensiune.
  • Abuzul de cafea şi de alte băuturi ce conţin cofeină (ceai, coca-cola), poate să se răsfrîngă negativ asupra evoluţiei sarcinii: poate provoca hipertensiune arterială, favoriza anemia şi naşterea unui copil cu masă mică.

Dacă vă alimentaţi insuficient sau aveţi anemie, puteţi folosi complexe polivitaminice special adaptate pentru gravide.

Anunțuri

Entry filed under: Sănătate.

Milionarul american molestează copii moldoveni Daţi cinste părinţilor cît mai sunt în viaţă!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Decembrie 2007
L M M M V S D
« Noi   Ian »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 194,999 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

%d blogeri au apreciat asta: