Daţi cinste părinţilor cît mai sunt în viaţă!

Decembrie 6, 2007 at 5:21 pm 1 comentariu

Mă gîndesc de multe ori la tot ce fac părinţii pentru noi, numai ca nouă să ne fie bine, şi mă întreb dacă fac eu destul, ca ei să se simte cel mai bine. Am ales să scriu acest articol pentru că văd tot mai mulţi tineri care nu mai respectă pe părinţii lor, nici nu le mai dau socoteală unde pleacă şi ce fac. Pentru un părinte este dureros pentru că şi-au investit tot timpul şi sănătatea, numai ca să-i vadă mari şi sănătoşi. Fiecare părinte nădăjduieşte de la copii un sprijin la bătrîneţe. În zilele noastre copiii cînd pleacă de acasă, nu mai au nevoie de părinţi, numai cînd le este foame. Şi atunci cînd primesc o geantă de acasă, nici nu sună să mulţumească părinţilor. Cel puţin să arate respect pentru părinţii lor, care i-au crescut şi i-au educat, şi au dat tot ce-i mai bun pentru ei.

Biblia  spune în Matei 15:4 „Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta, cine va grăi de rău pe tatăl său sau pe mama sa, să fie pedepsit negreşit cu moartea.” Astăzi aud tot mai des pe tineri spunînd la părinţii lor „stariku”, şi numindu-i cu cuvinte murdare, şi mai trist că mulţi din ajung să-i dea pe părinţi în judecată, din cauza averii, sau a altor circumstanţe. Judecată lui Dumnezeu este de partea părinţilor, de ce nu ar fi de partea lor şi copiii pe care i-a crescut. Tot Biblia spune la Efeseni 6:2-3 „Să cinsteşti pe tatăl tău şi pe mama ta – este cea dintîi poruncă însoţită de o făgăduinţă – ca să fii fericit şi să trăieşti multă vreme pe pămînt.” Atunci cînd copiii îşi bat joc de părinţii lor, ei de fapt nici nu realizează că pierd foarte mult. De a cinsti pe părinţii tăi este unica poruncă însoţită de o făgăduinţă, şi anume, vei fi fericit şi vei avea o viaţă lungă. Vreau să vă citez nişte versuri, care arată dragostea unui copil faţă de părinţii lui, şi face totul numai ca ei să se simtă bine:

Cînd mă gîndesc la părinţii mei,
Nu pot să mă abţin să nu plîng şiroaie,
Acuma tocmai m-am gîndit
Şi mă şterg de lacrimi de ploaie…
Ei sunt fiinţele ce mi-au dat viaţă,
M-au ajutat la primii paşi de bebelus,
M-au ghidat cînd încă vedeam în ceaţă
Şi m-au ajutat să mă dau pe derdeluş.
Tot ei sunt cei ce îmi dădeau mîncare,
Şi m-au trimis să fac o şcoală…
Dacă vreodată v-am greşit, îmi cer iertare,
Căci nu sunt un străin cu inima goală.
Ei zilnic merg la lucru să cîştige bani,
Işi distrug sănătatea şi-şi consumă nişte ani
Intr-un mediu toxic şi tare obositor,
Vor doar să ne facă o viaţă şi-apoi mor.
De ce iubirea noastră nu-i de-ajuns să vă facă să trăiţi mereu?
Plîngem şi fără voi ne este greu…
Sunt copii ce au părinţi minunaţi şi nu ştiu cum să-i preţuiască,
Se comportă urît, îi lovesc, batjocoresc şi vor să-i înjosească
Dar ruşine să le fie tuturor celor care procedează aşa,
Nu vă este milă? … sunt totuşi Tatăl şi Mama ta!
Vă va părea rău cînd ei n-or să mai fie şi o să-i vreţi aproape,
Să le cereţi scuze, să vă ajute dar va fi tîrziu pentru astea toate…
Eu am să preţuiesc fiecare secundă alături de părinţii mei
Căci timpul se scurge prea rapid şi azi mă culc odată cu dînşii
Şi mîine mă pot trezi plină de lacrimi fără ei.

Aşa că, preţuieşte-ţi părinţii cît mai sunt în viaţă, pentru că atunci cînd nu vor fi, vei dori să-i ai dar va fi prea tîrziu…

Entry filed under: Social.

Alimentaţia corectă în timpul sarcinii! Cînd internetul este periculos

1 comentariu Add your own

  • 1. slavacrilov  |  Decembrie 6, 2007 la 8:25 pm

    Cind am citit acest articol, dar mai ales versurile…involuntar au inceput sa/mi curga lacrimile siroaie pe obraji, si ma gindeam: „cit de mult sau jertfit parintii mei pentru mine, numai ca eu sa fiu fericit si sa ma simt bine” Ma inchin in fata lor si le multumesc din suflet pentru dragostea lor!

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Decembrie 2007
L M M M V S D
« Noi   Ian »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 195,066 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

