Istoria Islamului – Ultima predică a lui Mohamed pe muntele Arafat

Ianuarie 15, 2008 at 7:33 pm 13 comentarii

În acest articol voi continua să va prezint istoria islamului din perspectiva lui Mark A. Gabriel. După ce aocupat întregul oraş Mekka. Mohamed a chemat toţi musulmanii să se închine lui Alah la Ali-Kaab. Timp de un an el s-a pregătit pentru acest mare eveniment. În acest sens a trimis scrisori de invitaţie în toată peninsula Arabia. Punctul culminant ale acestui mare eveniment a fost ultima predică rostită de Mohamed. El a făcut această predică pe muntele Arafat înconjurat de peste 100 mii de musulmani. Acest eveniment este cunoscut ca şi „Predica de pe muntele Arafat”. Conform istoriei islamului, Mohamed a spus următoarele în predica sa. „În această zi religia voastră a devenit desăvîrşită, şi mila Celui de Sus  s-a împlinit în vieţile voastre. Şi pot să confirm că, islamul este religia voastră.” Această predică este alcătuită din două părţi. În prima îi învaţă pe musulmani cum să se comporte între ei. De exemplu să nu se ucidă, să nu fure unul de la altul, să nu îşi înşele soţiile. În doua parte Mohamed îi învaţă care trebuie sa fie atitudinea cu acei care nu ămpărtăşesc islamul. Mohamed declara că, Alah la trimis cu sabia în mînă ca să lupte cu acei care nu vin la islam. Această predică vine într-o mare contradicţie cu ceia ce a învăţat Isus Hristos în Predica de pe Munte. Isus îi învăţa astfel de oamenii veniţi să îl asculte. „Dar eu vă spun. Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvîntaţi pe cei ce vă blastămă, faceţi bine celor ce vă urăsc, şi rugaţi-vă pentru cei ce va asupresc şi prigonesc” Matei 5:44.(de Mark A. Gabriel Isus şi Mohamed). După cum am văzut atît Isus cît şi Mohamed au avut influenţă asupra oamenilor. Eu am crezut din toată inima în învîţăturile Domnului Isus şi ele mi-au schimbat viaţa. Am crezut în El, şi am primit eliberarea din păcat. În articolul următor vă voi povesti din această carte cum a fost moartea lui Mohamed, bineînţeles în comaparaţie cu a Domnului Isus.

Anunțuri

Entry filed under: Islam.

Violenţa în familie naşte ură Eminescu este în inima basarabenilor

13 comentarii Add your own

  • 1. Dan  |  Mai 28, 2008 la 4:21 pm

    Daca ceea ce afirma domnul Mark A. Gabriel in prima parte a acestui articol este adevarat, in sensul ca in predica de adio profetul Muhammed (s.a.s.) a lansat invataturile sale omenirii (sa nu se ucida, sa se respecte femeile, sa nu se ia dobanda etc.), ceea ce spune acelasi Mark A.Gabriel ca referind a doua parte a predicii de adio este o inventie pentru care nu are nicio dovada.
    Stiu aceasta predica pe de rost si asa ceva nu a spus niciodata profetul Muhammed (s.a.s.). Iata aici aceasta predica tradusa in romana :

    http://uk.youtube.com/watch?v=oR-lzV88EB4

    In plus, cautati pe google „last sermon” si o sa gasiti multe site-uri care redau aceasta predica in engleza. Studiati-le pe toate si va veti convinge de rautatea unora care vor sa denigreze Islamul.

    Eu unul fac apel si la verificarea informatiilor postate pe acest gen de bloguri. Nu va obliga nimeni sa iubiti una sau alta dintre religii, cum nici sa aduceti in fata publicului surse cel putin indoielnice.

    Cu respect,
    Dan

  • 2. lailaobaid  |  Decembrie 23, 2008 la 5:47 pm

    as dori sa stiu cine e acest mark a. gabriel? si de ce el unicul apare in acest blog? sint o multime de persoane nemusulmane care vorbesc destul de bine si cu respect despre islam.
    In genere europenii si americanii se uita la islam in primul rind din punct de vedere igienic si etic, si dupa care sint o multime de lucruri care sint apreciate de ei.
    incercati sa aflati despre parerea multor oameni mari(profesori in mari universitati ale lumii,medici, ingineri, arhiologi)ce zic despre ISLAM SI CUNOSTINTE? EFECTELE ISLAMULUI(CIVILIZATIA IN SOCIETATEA MODERNA)ISLAMUL SI SOCIETATI.
    sint o multime de carti stiintifice,medicale astrologice,scrise de americani si europeni care scriiau si incercau sa ponegreasca islamul asa cum o faceci si voi dar pina la urma au descoperit ca erau foarte gresiti. va rog nu spuneti ceva ce nu poate fi adevarat.

  • 3. luca  |  Aprilie 3, 2009 la 2:35 am

    nu stiu nici eu cine este acest domn Gabriel dar inclin sa cred ca are dreptate intr-o privinta.nu putem pune pe acelasi taler pe Domnul Isus si Mohamed.diferenta este colosala.eu am aflat destule lucruri despre Quran.Contradictii sunt destule si discriminari.Si asa este in timp ce Domnul Isus spune sa iubim si sa ajutam, se refera la absolut oricine.in quran nu scrie asta.in sura 5:51.Nimeni nu este in masura sa judece p e cineva sau ceva.Credinta fiecaruia trebuie sa porneasca din inima si mai ales sub calauzirea Lui Dumnezeu.ca nu toti suntem sub indrumarea Lui,asta este altceva.Am intalnit islamisti pasnici si prietenosi,am intalnit si islamisti uraciosi care nu suporta crestinii sau evreii.si cu siguranta si din partea „crestinilor”.am pus crestin in ghilimele pentru ca daca te nasti in religia crestina nu inseamna sa fii crestin veritabil.Crestinii fac si simt asa cum ne-a invatat Domnul Isus.SA IUBIM…
    referitor la contradictii.contradictii sunt si vor mai fi in orice religie.si eu la randul meu am intalnit referiri la Biblie false pentru musulmani,pentru ca cei care au tradus au vrut sa arate fals pentru ca adevarul poate trezi si nu e bine.Eu personal am fost indignata de acest lucru dar…este Un Dumnezeu care stie de ce…
    noi care suntem crestini,sa cerem indrumare de la Domnul Isus sa vedem lucrurile,si oamenii prin ochii Lui si sa ne ferim de judecata.
    Chiar daca nu sunt de acord cu multe lucruri in ceea ce priveste Islam-ul nu inseamna ca trebuie sa ponegresc pe cineva.Pentru ca asa cum si eu am fost oarba multi ani si nu am vazut adevarul,mai sunt multi pe langa mine.
    In lumea aceasta sunt multi care se ascund sub o religie pentru a face rau,se folosesc de numele Domnului pentru a face acelasi lucru.
    Fiecare sustine ca religia unuia sau altuia e mai buna. eu zic ca e fals.religia e un cod de conduita pentru fiecare.nu religia ne mantuie si nici nu ne duce in cer.Domnul alege cine are aceasta onoare.
    Asa ca dragii mei,oricine sunteti voi care scrieti aici,cereti o inima simtitoare asa cum Domnul vrea sa o avem, si o viata dupa voia Lui.

  • 4. muslima  |  Ianuarie 28, 2010 la 7:21 pm

    10. Când te vei apropia de cetate ca s-o cuprinzi, fă-i îndemnare de pace.
    11. De se va învoi să primească pacea cu tine şi-ţi va deschide porţile, atunci tot poporul ce se va găsi în ea îţi va plăti bir şi-ţi va sluji.
    12. Iar de nu se va învoi cu tine la pace şi va duce război cu tine, atunci s-o înconjuri.
    13. Şi când Domnul Dumnezeul tău o va da în mâinile tale, să loveşti cu ascuţişul sabiei pe toţi cei de parte bărbătească din ea.
    14. Numai femeile şi copiii, vitele şi tot ce este în cetate, toată prada ei să o iei pentru tine şi să te foloseşti de prada vrăjmaşilor tăi, pe care ţi i-a dat Domnul Dumnezeul tău în mână.
    15. Aşa să faci cu toate cetăţile care sunt foarte departe de tine şi care nu sunt din cetăţile popoarelor acestora.
    16. Iar în cetăţile popoarelor acestora pe care Domnul Dumnezeul tău ţi le dă în stăpânire, să nu laşi în viaţă nici un suflet;
    17. Ci să-i dai blestemului: pe Hetei şi pe Amorei, pe Canaanei şi Ferezei, pe Hevei, pe Iebusei şi pe Gherghesei, precum ţi-a poruncit Domnul Dumnezeul tău, (Deuteronom, 20)

    15. Să loveşti pe locuitorii acelei cetăţi cu ascuţişul sabiei, s-o dai, blestemului pe ea şi tot ce este în ea şi dobitoacele ei să le treci prin ascuţişul sabiei.
    16. Iar prăzile ei să le aduni toate în mijlocul pieţii ei şi să arzi cu foc cetatea şi toată prada ei, ca ardere de tot Domnului Dumnezeului tău; să fie ea pe vecie dărâmată şi niciodată să nu se mai zidească.
    17. Nimic din cele blestemate să nu se lipească de mâna ta, ca să-Şi potolească Domnul iuţimea mâniei Sale şi să-ţi dea milă şi îndurare, şi să te înmulţească, cum ţi-a grăit şi ţie şi cum S-a jurat părinţilor tăi,
    18. De vei asculta glasul Domnului Dumnezeului tău, păzind toate poruncile Lui pe care ţi le dau acum şi făcând cele bune şi plăcute înaintea ochilor Domnului Dumnezeului tău”. (Deuteronom 13)

    WOW, Dumnezeu in Biblie cheama la pace, da????

    Iubeste-ti vrajmasul….. Mda…

  • 5. muslima  |  Ianuarie 28, 2010 la 7:22 pm

    Acuma va rog comentati-mi aceste stihuri detaliat:

    32. Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri.
    33. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri.
    34. Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie.
    35. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa.
    36. Şi duşmanii omului (vor fi) casnicii lui.
    37. Cel ce iubeşte pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubeşte pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine.
    38. Şi cel ce nu-şi ia crucea şi nu-Mi urmează Mie nu este vrednic de Mine.
    39. Cine ţine la sufletul lui îl va pierde, iar cine-şi pierde sufletul lui pentru Mine îl va găsi.
    40. Cine vă primeşte pe voi pe Mine Mă primeşte, şi cine Mă primeşte pe Mine primeşte pe Cel ce M-a trimis pe Mine.

    (Matei 10)

    Unde este iubirea??? Acestea sunt cuvintele lui Isus.

  • 6. Radu Blendarencu  |  Ianuarie 30, 2010 la 5:56 pm

    Draga Muslima

    Tu ai luat aceste verste fara sa studiezi contextul in care au fost scrise. Domnul Isus vorbeste in Evanghelia dupa Ioan (de unde ai luat aceste versete), despre fatul ca primul loc in viata ta trebuie sa fie EL. Pentru ca daca vei citi mai departe Evanghelia dupa Ioan vei vedea cit a suferit pentru oamni ca sa aiba viata vesnica.
    Ce inseamna sa iti ei crucea iti recomand acest articol http://www.moldovacrestina.net/video/cum-sa-iai-crucea-si-sa-mergi-dupa-iisus/

    Oamenii care il vor primi pe Domnul Isus ca DOmn si Mintuitor vor avea de suferit in primul rind din partea celor dragi. Eu nu o data am fost respins de rudele mele pentru faptul ca am devenit crestin. Ceea ce explica versetul 36 mentionat de tine.

    Vreau sa te intreb a murit Mohamed pentru tine? Eu nu cred. Insa stiu ca DOmnul Isus a facaut-o si pentru mine, si pentru tine.
    Cu mult respect

  • 7. muslima  |  Ianuarie 31, 2010 la 4:45 pm

    „”34. Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie.
    35. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa.
    36. Şi duşmanii omului (vor fi) casnicii lui.
    37. Cel ce iubeşte pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubeşte pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine.””

    Nu mi-ati dat explicatie la aceste versete. Adica asa vrea Dumnezeu? Sa nu fie pace pe pamint (caci a venit cu sabie)? Sa desparta pe mama de fiica s.a.m.d.?
    Si unde este iubirea de care spuneti atita? Chiar si fata de vrajmasi? De ce atunci „am venit să despart pe fiu de tatăl său,” daca voi ziceti ca trebuie sa-ti iubesti chiar si dusmanul, dar mai ales tatal?
    Ori eu nu inteleg ceva, ori dmv nu-mi puteti explica (sau nu stiti de fapt).

    „”Eu nu o data am fost respins de rudele mele pentru faptul ca am devenit crestin””
    Ma scuzati, dar rudele dmv de ce religie sunt, ca va resping??

    „”Vreau sa te intreb a murit Mohamed pentru tine?””
    Nu a murit Mohammed pentru mine. El a murit pentru ca era un om, si ca orice om – este muritor, simpla biologie…
    Si in plus, de ce trebuie cineva sa moara pentru mine? Adica dupa logica dmv, daca el murea pentru mine, si eu credeam in el, atunci ajungeam in Rai?? Asa se primeste?? Adica pot face pacate cite vreau, pot ucide, pot fura, dar daca cred in el, ajung in Rai oricum….???
    Chiar absurd.

    Am o intrebare.
    Oamenii care au trait pina la Isus, ce va fi cu ei? Ei doar nu au avut ocazia sa-l cunoasca, si dupa logica dmv daca cineva nu-l primeste pe Isus ca „domn si mintuitor” nu va fi in Rai. Deci, ce va fi cu oamenii care au trait pina la Isus???

    Si nu mi-ati dat raspuns la invitatia mea.

  • 8. Radu Blendarencu  |  Ianuarie 31, 2010 la 6:09 pm

    Draga Muslima

    In aceste versete Domnul Isus spune clar ca oricine il va primi ca Domn si Mintuitor va avea de suferit. Nu o data cei care au devenit crestini au fost omoriti, prigoniti de acei care nu acceptau crestinismul. Cum este cu islamul la acest capitol?
    v37 Isus spune clar ca in viata crestinului prioritate trebuie sa fie Isus, pentru ca noi suntem creati dupa Chipul si Asemanarea lui Dumnezeu, iar celelalte lucruri sunt la fel de importante, ca si iubirea de parinti despre care vorbesti.
    Dumnezeu este un Domn al Pacii, si al indelungii rabdari. Iar faptul ca mai traim este datorita milei Sale si bunatatii Sale. El in indelunga Sa rabdare chiama oamenii la pocainta.
    Nu uita ca una din cele 10 porunci este sa iti iubesti parintii si sa ii cinstesti, pentru ca sa ai zile multe.

    Iti spun ca Isus a murit pentru tine, aceasta este realitatea indiferent daca crezi tu sau nu. Da, daca crezi in El, vei ajunge in rai, asa s-a intimplat si cu tilharul de pe cruce, care a crezut imediat in Isus.

    Oamenii care au trait inainte de Isus aveau cartea Legii, Torra, daca te referi la evrei. Insa insa daca vei studia cartea ROmani vei vedea ca in fiecare om este pusa o dorinta de a-l cauta pe Dumnezeu, chiar de Dumnezeu.

    Cit tine de rudele mele. Ele inca nu il cunosc pe Isus ca Domn si Mintuitor personal. Si apoi Biblia mentioneaza doar despre doua credinte. Una moarta si alta vie. Cea moarta zice ca crede , dar nu are fapte (draceasca),iar alta crede si are fapte.

    Iti propun sa incepi a citi Noul Testament si vei vedea cita dragoste are Dumnezeu fata de tine. Si ce plan frumos de mintuire are cu tine. Doar sa crezi

  • 9. muslima  |  Februarie 1, 2010 la 7:57 pm

    Deci, eu vreau sa inteleg, daca persoanele (cum sunt majoritatea la noi in Moldova) se numesc crestini (fiindca asa au fost numiti de parinti) dar n-au citit macar o data Biblia, si in plus nu sunt de acord cu multe lucruri din Biblie, atunci dupa crestinism cine sunt ei?

    In legatura cu islamul, vreau sa va spun, ca toti (care ii cunosc eu din Moldova) atit barbati cit si femei, care au primit islamul, au avut probleme cu familia. Deoarece, lumea de la noi din tara nu este informata. Lumea crede doar ceea ce vede la tv, si aude la radio, si citeste pe bloguri de genul dmv, dar sa vina cu ochii lor sa vada cine sunt musulmanii si ce fac, nu vor… Va spun cazul meu personal, am avut probleme cu familia, rudele, prietenii (la vremea aceea), dar deoarece iubirea mea fata de Dumnezeu este mai mare, acest lucru nu m-a oprit din a inainta in islam, in cunostinte. Cu toate ca parintii (rudele) unele s-au purtat mai urit, altele mai frumos cu mine, eu totusi le vorbesc frumos, ii vizitez cit pot, incerc sa mentin legatura, deoarece asa zice islamul, in islam o MARE importanta o are relatia mai intii cu parintii, si apoi cu rudele. Chiar daca te bat, vorbesc urit cu tine, tu totusi trebuie sa le vorbesti frumos, si sa-i ajuti de cite ori ai ocazia.

    Noul Testament l-am citit. Dar dupa ce am citit Coranul, mi-am dat seama, ca Noul Testament sunt niste povesti pe linga acesta. (fara suparare, acesta este adevarul).

    La invitatie evitati sa-mi raspundeti. De ce?

  • 10. muslima  |  Februarie 1, 2010 la 7:59 pm

    Inka o intrebare.

    Ce se intimpla cu oamenii care au trait pina la Isus, in viziunea dmv? Ei doar nu au avut ocazia sa-l cunoasca pe Isus si sa creada in el. Inseamna ca ei vor fi in Iad?

    Multumesc anticipat.

  • 11. Radu Blendarencu  |  Februarie 1, 2010 la 8:15 pm

    Draga Muslima

    Faptul ca tu crezi ca sunt povesti in Noul Testament nu schimba cu nimic realitatea. Am cunoscut multi musulmani. Apoi cunosc din surse foarte sigure ce se intimpla cu crestinii din Afganistan, ori mai ales cu musulmanii care cred in Domnul Isus. Aceasta pentru ei inseamna moartea.

    Cit tine de invitatie. As dori sa vin o data. Insa acum am un program extrem de incarcat. Dar voi incerc sa vin intr-un viitor apropia. Dar iti multumesc frumos pentru invitatie.
    Si eu deasemenea doresc sa te invit la serviciul bisericii Bunavestirea din Chisinau, sau sa ne vizitezi pe adresa http://www.bunavestirea.md ori http://www.moldovacrestina.md

    O seara placuta

  • 12. muslima  |  Februarie 8, 2010 la 8:33 pm

    10. muslima | februarie 1, 2010 at 7:59 pm

    Your comment is awaiting moderation.

    Inka o intrebare.

    Ce se intimpla cu oamenii care au trait pina la Isus, in viziunea dmv? Ei doar nu au avut ocazia sa-l cunoasca pe Isus si sa creada in el. Inseamna ca ei vor fi in Iad?

    Multumesc anticipat.

  • 13. Andrei Craciun  |  Februarie 25, 2013 la 11:14 am

    Muslima Oamenii care au trait pina la Isus (Mesia) au avut sistemul jertfelor (Pastele) si scrie despre aceasta in profetiile vechiului Testament (daca ai fost crestina imposibil sa nu fi descoperit acest lucru pentru ca e spus foarte deslusit), acei oameni aduceau un miel de Pasti care era sacrificat pt, pacatele lor. In momentul cind Mielul lui dumnezeu (Isus) care poarta pacatele lumii a fost crucificat atunci a incetat jertfa si darul de mincare care pina la sacrificiul Lui slujea oamenilor pentru mintuire. Dumnezeu Tatal S-a saturat de singele jertfelor si la abolit odata pt. totdeauna prin jertfa de pe cruce a fiului sau Isus Hristos. Ioan 3, 16 „Fiindca atit de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurului Fiu pentru ca oricine crede in El, sa nu piara ci sa aiba viata vesnica.” facind noul legamint la Cina cea de taina Luca cap.22 v 19, 20 ” Apoi a luat piine; si dupa ce a multumit lui Dumnezeu a frint-o si le-a dato zicind: Acesta este trupul meu care se da pentru voi; sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea. Tot astfel, dupa ce au mincat, a luat paharul, si li l-a dat zicind: „Acest pahar este legamintul cel nou, facut in singele meu care se varsa pentru voi.” Prin acest nou legamint (crucificarea) Dumnezeu s-a impacat cu omul pe care-l iubeste la fel de mult cum isi iubeste fiul pe care si L-a dat la moarte ca toti sa fim impreuna. Ca o completare a ceia ce am zis , te rog, citeste din Luca cap.24 tot capitolul. Dumnezeu este un Dumnezeu al DRAGOSTEI chiar daca plata pacatului este MOARTEA. Poate parea crud din partea lui Dumnezeu cind omoara oameni pacatosi dar eu cred in umila mea parere ca EL sufera mult cind moare un pacatos pentru ca ne-a chemat pe toti ca copii ai lui la mintuire dar putini au ascultat si acceptat sa-si traiasca viata dupa voia lui DUMNEZEU. In marea LUI dragoste ne asteapta inca sa ne intoarcem la EL si sa traim impreuna in dragoste si pace. EL ca si cei ce vor crede vor fi umiliti si batjocoriti pentru credinta lor.
    Crestinii sau musulmanii care au in ei dragostea lui Dumnezeu pt. semenul lor (dupa fapte se vede aceasta) nu vor face asemenea fapte pe care le-au facut rudele tale. Si noua ne cere Isus sa ne iubim vrasmasul asa cum ai facut tu ca musulmana fata de rudele tale. NU UITA. JUDECATA ESTE A LUI DUMNEZEU, NU A OMULUI. Noi sa cautam sa iubim semenul nostru si Dumnezeu isi va face lucrarea prin noi. Amin! Sper ca ti-am raspuns macar in parte.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Ianuarie 2008
L M M M V S D
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 191,224 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

%d blogeri au apreciat asta: