Cultura comunicării

Ianuarie 29, 2008 at 7:21 am 2 comentarii

Am începuta citi o carte care se intitulează „Cultura comunicarii”.  O carte a unui autor din Moldova, care arată lacunele cu care se confruntă societatea noastră anume la acest capitol. Este plăcut să auzim pe cineva care vorbeşte frumos şi pe înţelesul tuturor, şi tot o dată ne zgîrîie urechile cînd auzim pe cineva care efectiv  vorbeşte prostii. Limbajul este condiţia existenţei omului ca fiinţă raţională, pentru că prin ea mul judecă, prin ea comunică, şi îşi păstrează o comoară spirituală acumulată din cele mai vechi vremuri. Comunicarea are un rol deosebit, în tot ceia ce faci trebuie sa comunic. Nu poţi deveni eficient dacă nu comunici ceia ce faci cu superiorii tăi. Dacă în familie nu comunici , familia se ruinează. Şi de cele mai multe ori aşa şi se întîmplă. Lipsa de comunicare distruge. Însă în toate acestea trebuie sa fie o cultură. Această cultură ţine de nivelul de pregătire şi de bun simţ al fiecăruia din noi. Un lucru ce l-am observat este că de multe ori nu se ascultă pînă la urmă interlocutorul.  Evident este dovadă de o lipsă de bun simţ, din păcate am văzut-o de atîtea ori la unele emisiuni unde moderatorii nu permit ca invitaţii lor să-şi termine un gînd, intervenind de multe ori. Deoarece orice activitate umană, oricît de simplă nu ar fi, presupune respectarea anumitor reguli fără de care nu se poate atinge un scop. Eu am învăţăt de la învăţătorii mei să comunic cît mai des cu ei, în tot ce ei mi-au încredinţat. De la ei am învăţat şi cum şi cînd să vorbeşti. Iar dacă astăzi  am un scop în viaţă de care mă ţin, este pentru că am comunicat, şi am primit un sfat o încurajare. Dar cîţi sunt de aceştia care afirmă că ştiu totul , şi fiind crescuţi de unii, unită să comunice cu învăţătorii lor. Şi totul dintr-o lipsă a culturii de comunicar.  Sfintele Scripturi spun referitor la limbă că „ea este un mic mădular, şi se făleşte cu lucruri mari . Iată un foc mic , ce pădure mare aprinde!”(Iacov3:6). Fie ca mereu să avem o comunicare înţeleaptă care să ducă un mesaj clar la cei din jurul nostru, şi ca să fim în control la tot ceia ce spunem.

Entry filed under: Social.

Şcolile de la sate devin pustii PLDM iniţiază acţiunea „Moldova făra Voronin”

2 comentarii Add your own

  • 1. STANISLAV.M  |  Februarie 1, 2008 la 3:16 pm

    Buna Radule , cu privinta la comunicare,nu stiu de ce sunt asa de pasiv la comunicare?parca nu gasesc ce sa vorbesc de ce ?nu stiu, care e problema {in mine ?)de a comunica cit mai des,cind? cum?sa vorbesc, as vrea sa le invat.mersi

  • 2. Radu Blendarencu  |  Februarie 3, 2008 la 5:29 pm

    Eu cred Stas, ca trebuie sa vorbesti cind trebuie doar, si ce trebuie. Astfel ca orice cuvint spus de tine sa fie o zidire pentru cei din jurul tau.

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Ianuarie 2008
L M M M V S D
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 193,637 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

