Cine vor avea grijă de bătrini ?

Februarie 13, 2008 at 8:52 pm Lasă un comentariu

Astăzi m-am întîlnit din nou cu bătrînul care face ordine în curtea în care trăiesc. De fiecare dată cînd vorbesc cu el, îl întreb de sănătate şi mereu caut să îl ascult pînă la urmă. Are în spatele său o experienţă de viaţă interesantă. Am spus anterior, a ajuns să spele scările casei din cauza feciorului său. Unicului său copil. Feciorul domnului Mircea (căci aşa îl cheama pe bătrîn)  s-a văzut cu casa tatălui său, şi acum nici nu îi mai pasă de el. Nu îi pasă că bătrînul tată trăieşte din mila oamenilor, nu îi pasă că doarme chiar lîngă uşă ca un cîine. Dacă nu vă vine a crede, puteţi să vedeţi. Nu a dorit să fie fotografiat. Îi este ruşine, căci o dată era un om bine văzut. S-a întîmplat ca să cadă pradă alcoolului, dar cine nu greşeste. Spune că problemele s-au început de cînd i-a murit soţia, şi durerea sufletească i-a fost mare. Dar nu crede că a meritat aşa din parte fiului său. Cu atît mai mult că are copil, care trăieşte în casa pe care a dobindit-o cu trudă.  L-am ascultat şi el nu cere de la nimeni nimic, ci doar să fie ascultat. Aşa şi am făcut. Dar i-am dat şi ceva bani că să îşi poată cumpăra hrană. Apoi i-am spus că la Domnul Isus poate avea toată grija de care are nevoie. Mă asculta cu atenţie la tot ce îi spun din Biblie, dar gîndul îl ducea la copilul său, care într-un fel la „ajutat să ajungă ” în această stare.  Nu înţelegeam cît de greu este pentru un bătrîn să rămînă singur , pînă nu am văzut chiar în familia mea. Bunica mea trăieşte singură. Şi unica ei dorinţă este ca copii ei să o viziteze cît mai des. Eu plec tot peste o zi ca să o vizitez, chiar dacă trăim la 50 km. distanţă. Dar pentru mine nu e o distanţă mare, pentru că şi eu voi fi o dată atins de această vîrstă, şi vreau să mi se facă cum fac şi eu. Biblia spune „Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta, pentru ca să ţi se lungească zilele în ţara pe care ţi-o dă Domnul, Dumnezeul tău”(Exodul 20:12).

Entry filed under: Social.

Arta de a fi jurnalist Jurămîntul lui Hipocrate din perspectiva Bibliei

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Februarie 2008
L M M M V S D
« Ian   Mar »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 194,413 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

