Un poliţist corect

Aprilie 30, 2008 at 6:52 pm 1 comentariu

Astăzi venind din Lăpuşna unde antrenez  echipa de fotbal juniori ai comunei, am fost oprit  de un poliţist de sector, care m-a rugat să îl iau pînă la Chişinău de la Hînceşti. Ceia ce am făcut cu bucurie. Pe drum am avut un timp interesant unde l-am întrebat despre nivelul infracţional din raionul Hînceşti. Mi-a spus un lucru interesant, că este pentru prima dată în ultimii ani, cînd de Paşti nu au avut probleme. Ceia ce este un lucru îmbucurător. La întrebarea ce l-a făcut să devină poliţist mi-a răspuns că a fiind tînar a dorit să schimbe imaginea poliţiştilor, şi că visul lui este ca poliţia să fie cît mai corectă cu oamenii. Pe cînd îmi povestea, eu în mintea mea credeam că sunt vorbe goale. Însă repede el m-a contrazis printr-un exemplu. A fost implicat în reţinerea unui criminal local. Acest rău făcător i-a propus 100 euro ca sa evadeze. Poliţistul fiind încă tînăr se gîndea că aceşti bani nu iar încurca, deoarece are un salariu mic. Însă repede ia venit în minte  că îl va mustra conştiinţa a doua zi, cînd îl va vedea la libertate pe acest om rău. Şi a refuzat aceşti bani, chiar dacă a trebuit să fie umilit de acel criminal, care i-a spus că dacă nu va lua el banii, îi va lua alţii, şi oricum va fi liber.  Aşa a şi fost. Tînărul poliţist la reţinut, ca apoi peste puţină vreme alţii să îl elibereze. Atunci el mi-a spus că aceasta a fost o motivare şi mai mare să rămînă în poliţie, ca să demonstreze că menirea lor este să protejeze oamenii, şi aceasta trebuie să le fie toată împlinirea.

Mă gîndeam dacă toţi poliţiştii ar avea atitudinea tînărului poliţist de sector, cîte lucruri se vor schimba în bine. Sfintele Scripturi spun că „dregătorii nu sunt de temut pentru o faptă bună, ci pentru una rea…. el este slujitorul lui Dumnezeu pentru binele tău. Dar dacă faci răul teme-te, căci nu degeaba poarta sabia. El este în slujba lui DUmnezeu, ca să-l răzbune şi să pedepsească pe cel ce face rău” (Romani 13:3-4).  Fie ca în Moldova să avem poliţişti care să aibă mentalitatea acelui tînăr colaborator. Atunci şi imaginea poliţiştilor va avea de cîştigat.

 

Entry filed under: Social.

În Moldova Lenin încă este viu Ce aşteaptă morţii de la rudele lor

1 comentariu Add your own

  • 1. Grigore Vieru  |  Mai 1, 2008 la 7:09 pm

    Este imbucurator faptul ca sunt asemnea politisti care doresc sa-si faca datoria cu demnitate.

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Aprilie 2008
L M M M V S D
« Mar   Mai »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 193,637 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

