De hramul satului Lăpuşna

Iunie 15, 2008 at 3:48 pm 4 comentarii

Astăzi am plecat în comuna mea de baştină, Lăpuşna, unde s-a sărbătorit hramul satului, cu ocazia sărbătorii „Coborîrea Duhului Sfînt” sau „Duminica Mare”. Comuna Lăpuşna este una dintre cele mai vechi şi cunoscute localităţi din Moldova, cu un bogat evantai istoric şi cultural. Din start am rămas plăcut surprins să văd frumuseţea cu care s-au pregătit de acestă sărbătoare. De mult în acest sat nu am văzut atîtea investiţii în termen foarte scurt. Bineînţeles este meritul nemijlocit al primarului acestei comune, Ion Chiosa. Dar la acest om vom reveni mai tîrziu, şi să vă spun de investiţiile care s-au făcut. A fost amenjat o piaţă cu care s-ar mîndri orice orăşean. Apoi de o reparaţie s-a bucurat şi monumentul erorilor lăpuşneni căzuţi în cel de al doilea Război Mondial. Deasemenea s-au sădit mulţi copaci şi trandafiri care dau un aspect deosebit de frumos comunei. Aceste sunt doar cîteva din realizările primăriei.

În deschiderea sărbătorii primarul a mulţumit în primul rînd lui Dumnezeu pentru ca s-a reuşit a organiza această sărbătoare care de fapt adună consătenii la un loc . A mai mulţumit lui Dumnezeu pentru „Biblie şi tot ce avem scris în ea este ca să fim mai buni şi mai aproape cu faptele unii de alţii. Iar sărbătoarea Duminica Mare să fie mereu în sufletele lăpuşnenilor”. De fapt primarul Ion Chiosa a spus că doreşte ca fiecare lăpuşnean să fie atins de Duhul Sfînt. A fost o urare cît se poate de adevărată.   Am rămas uimit şi de felul cum au fost readuse la viaţă acele tradiţii frumoase ale comunei noastre şi anume folclorul. Toţi au cîntat emoţionaţi imnul comunei, cuvintele căruia te îndemană să fii mîndru de localitatea din care vii.

Diploma de fidelitate a fost premiul pentru 5 familii din Lăpuşna care au trăit împreună 50 de ani. Aceste familii au sărbătorit nunta de aur. Este încurajator cînd vezi asemenea momente mai ales acum cînd familia este atît de ponegrită şi atacată de imoralitate. Primarul Lăpuşnei a îndemnat tinerii prezenţi să ajungă şi ei să primească acestă diplomă de fidelitate.

Pe lîngă dansurile populare atît de frumos dansate de un grup de copii, am avut parte şi de o demonstraţie de taek-won-do. Majoritatea sportivilor sunt din Lăpuşna şi au adus faima comunei peste hotarel ţării devenind campioni europeni şi mondiali. Primarul a menţionat că aceşti sportivi sunt elevii maestrului  Vasile Filat, pentru care i-a mulţumit în mod public şi a îndemnat ca toţi lăpuşnenii să investească ca domnul Vasile Filat în oameni.  Am avut parte şi de expoziţii frumoase ale pictorilor din comună avînd ca tematică „comuna mea mîndria mea”.

Personal îi mulţumesc şi eu lui Dumnezeu că m-am născut în Lăpuşna şi că pot face ceva pentru oamenii de acolo. Poţi investi în oameni cînd eşti călăuzit de Duhul Sfînt, pe care L-am sărbătorit atît de frumos azi. Iar Biblia spune că ” roadele Duhului Sfînt  dimpotrivă, este: dragoste, bucurie, pace, îndelungă răbdare, bunătate, facerea de bine, credincioşie, blîndeţea , înfrînarea pofteleor „(Galateni 5:22). Fie ca fiecare din noi să aibă aceste roade, şi să aibă ca scop suprem binele aproapelui său.

Entry filed under: Social. Tags: .

Un altfel de cursă electorală Un gînd despre odihnă!

4 comentarii Add your own

  • 1. elena  |  Aprilie 5, 2009 la 10:31 pm

    poate cà satul lapusna este frumos dar nu este nici un loc distractiv pentru tineret nar strica deschidà loc distractiv pentru tineret

  • 2. Radu Blendarencu  |  Aprilie 8, 2009 la 8:30 am

    Dar cind spui loc distractiv, la ce te referi ?

  • 3. Stacey  |  Februarie 26, 2010 la 1:33 am

    Sunt deacord cu mesajele postate mai sus.
    Am locuit in trecut acolo si-mi aduc amite de tiul asta de „distractie”, unde bineinteles erau la „distractie” numai masculii si nicidecum fetele.
    Ati punctat foarte bine subiectul – neexistentei a oricarui loc/local de distractie…si sa nu mai vina cu aceeiasi scuza de genul: „noi nu avem bani”, eu cred ca ca ei nu au nici dorinta nici inspiratie. Chiar daca ar avea bani, nu ar sti ce sa faca cu ei in acest scop.
    Va salut!

  • 4. Stacey  |  Februarie 26, 2010 la 1:57 am

    E foarte frumos ce au reusit oamenii din Lapusna sa faca acolo cu sustinerea primarului.
    Radu, nu cunosc care este statulul tau in Lapusna, dar cand vii cu asa un text, pare un text de pe timpurile comuniste; tinerii nu mai sunt interesati in timpurile prezente sa faca voluntariat proletar, ci dimpotriva sa invete o meserie, sa capete indemanare, experienta ca sa-si construieasca viitorul.
    Nu uita ca ei sunt tineri si tinerilor nu le place sa sedenteze la tara, unde e o plictiseala de moarte (iti spun asta din propriea-mi experienta, eu am plecat de acolo de pe cand aveam numai 15 ani).
    Dar ai mare dreptate cand intrebi „ce fel de distractie” si sper din tot sufletul ca nu te referi la distractii de tipul practicarii religiei si tot felul de tabuuri – asta nu e bine; pentru ca daca asta insinuiezi, atunci asta suna a MARE PLICTISEALA si nu cred ca e ok ca tinerii sa fie motivati de dobitocie (nu am avut ca scop sa te ofensezi), tinerii trebuie sa studieze, sa deschida mintea ca sa nu fie victimele manipularii de oricare tip…
    Numai bine.

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Iunie 2008
L M M M V S D
« Mai   Iul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 188,523 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

