Ce se întîmplă cu dragostea după căsătorie?

Octombrie 2, 2008 at 3:08 pm Lasă un comentariu

„… îţi promit să te iubesc la bine şi la rău pînă la sfîrşitul vieţii!, este legămîntul rostit în faţa altarului, înaintea lui Dumnezeu şi înaintea oamenilor, încheiat de fiecare cuplu. Nici nu mă gindeam că pot ajunge după căsătorie să nu mă înţeleg cu soţul meu, să nu mă mai iubească, să nu ma respecte, pentru că pînă la căsătorie imi părea că sunt în rai, că este prinţul la care am visat, îmi spunea o doamnă.

Pentru mulţi dragostea este ceva minunat pina cînd se căsătoresc, dar după nuntă se duce totul de rîpă. Toată iubirea pe care au impresia că şi-o poartă unul altuia, s-a evaporat pur şi simplu şi nu mai este. Dar nu este chiar aşa. Chiar dacă sunt atîtea cărţi, reviste care tratează acest subiect, totuşi atît de puţine cupluri par să fi descoperit secretul păstrării unei iubiri treze după nuntă.

1. Nu aştepta să primeşti, ci dăruieşte. Nouă la toţi ne place să primim cadouri, complimente, laude, dar asta depinde de felul cum tu dai. Cît de des faci suprize soţului tău, cînd ultima dată i-ai spus un compliment. Apropo de complimente, barbaţilor le plac foarte mult complimentele şi aprecierile, aşa că ele ar trebui să curgă ca un rîu în familia ta. Vă asigur că lucrurile se vor schimba. Mie personal imi place foarte mult să-mi apreciez soţul meu, să-l încurajez şi tot timpul să-l laud pentru ceea ce este şi pentru ceea că ma face fericită. Nu incetaţi să vă încurajaţi soţul!

2. Caută să cunoşti ce-i place partenerului tău. În dragoste există multe feluri de comunicare, de transmitere a dragostei. Important este să înţelegem limbajul iubirii partenerului nostru, dacă dorim ca dragostea noastră să fie acceptată şi înţeleasă. Rareori ori se întîlnesc cupluri care au acelaşi limbaj de dragoste. Dacă fata în familia ei, a fost dorită, iubită de părinţii ei, ea îşi va dezvolta un limbaj emoţional al iubirii, cînd va creşte ea va transmite acest fel de iubire, şi va aştepta să primească acest fel de iubire, pentru că a crescut într-un mediu plin de afecţiune. Ea va aştepta de la soţul ei să fie cuprinsă, mîngîiată şi apreciată. Cei mai mulţi se căsătoresc pentru ca să le spele cineva hainele, să-i facă mîncare, dar mai puţini se gîndesc ce să fac ca soţia mea să se simte bine. Ce surpriză îi pot face soţiei mele/soţului meu ca să-i aduc bucurie în această zi? Dacă fiecare cuplu s-ar gindi la aceasta, ce căsătorii fericite vom avea. Cu siguranţă că vor scădea şi numarul de divorţuri, ştiţi, cei mai mulţi divorţează din acest motiv, că nu se înţeleg. Problema este că ei nici nu doresc să se înţeleagă, îl înţelegi pe partener numai atunci cînt îi cunoşti dorinţele, preferinţele, ce-i place, ce nu-i place, şi atunci lucrurile iau o altă întorsătură.

Dacă înveţi să faci bine partenerului tău, dacă cunoşti bine calităţile lui bune şi le apreciezi, atunci socoate că ai descoperit cheia unei căsnicii de lungă durată şi plină de afecţiune.

Săptămîna trecută, împreună cu soţul am mers la nunta verişorului meu Andrei, şi in timpul unui joc, am fost invitaţi în faţă să spunem care este succesul căsătoriei noastre. Bineînţeles, că le-am spus mirilor, să-şi cunoască foarte bine dorinţele şi să le spună unul altuia. Să descope lucruri frumoase în partenerul său, şi să le aprecieze. Apoi să se înveţe să facă bine unul altuia, ca să fie fericiţi şi dragostea lor după nuntă să crească tot mai mult.

1 Corinteni 13:4-8

„Dragostea este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate: dragostea nu pizmuieşte; dragostea nu se laudă, nu se umflă de mîndrie, nu se poartă necuviincios, nu caută folosul său, nu se mînie, nu se gîndeşte la rău… Dragostea nu va pieri niciodată”

Entry filed under: Social.

Promisiuni de ziua învăţătorului Principiile jurnalismului

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Octombrie 2008
L M M M V S D
« Sep   Noi »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 195,071 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

