Interviu cu Vasile Tarlev

Noiembrie 20, 2008 at 11:50 am Lasă un comentariu

Recent fostul şef al Guvernului, Vasile Tarlev, ne-a acordat un interviu pentru Ziarul Liber. Vă propun să citiţi acest interviu, acordat după plecarea sa de la Guvern.

Radu Blendarencu:

Domnule Tarlev vreau din start să vă mulţumesc că aţi acceptat invitaţia de a acorda acest interviu Ziarului Liber. Vreau sa vă întreb cum e să fii preşedinte de partid după ce timp de 7 ani aţi condus Guvernul Republicii Moldova?

Vasile Tarlev:

În primul rând vreau să vă spun că a trecut o lună de la Congresul IV al Partidului Uniunea Centristă din Moldova (UCM). Şi acum sincer să fiu să vă spun e încă prematur să afirmi dacă e gre u sau uşor, dar cu certitudine uşor nu va fi, şi eu înţeleg acest lucru şi nici în funcţia de prim-ministru nu mi-a fost uşor. Am avut funcţiile mele determinate ca menager al statului şi am fost într-o perioadă grea penru Moldova. Să fii preşedinte de un partid necesită multă voinţă politică, pe care noi am demonstrat că o avem

R.B. Ce totuşi v-a determinat să alegeţi anume Uniunea Centristă din Moldova, pentru se ştie bine că aţi fost «curtat » de mai multe partide parlamentare şi extra parlamentare

V.T. Am avut mai multe discuţii cu multe partide din Moldova , care doreau să ma vadă în rândul lor…

R.B. Puteţi da şi câteva nume… ?

V.T. … …. mii mai uşor să numesc cu cele cu care nu am purtat discuţii decât cu cele cu are am facut-o, am discutat cu marea majoritate a liderilor fracţiunilor parlamentare şi ne parlamentare. Mi-au propus să fiu liderul listei lor electorale la alegeri, sau chiar si liderul partidelor lor.Dacă aveam ca scop să fiu la putere, rămâneam acolo unde am fost, însă scopul meu a fost să creiez o echipă puternică şi unită care dorim să aducem cev nou în spectrul politic al ţării. Nu ascund faptul că, după ce am plecat de la Guvern, am decis să mă ocup exclusiv de bisnes, de aceia şi m-am întors la Asociaţia Producătorilor din Moldova , unde sunt şi preşedinte, şi vreau să vă spun că merge lucru foarte bine aici. În timp scurt am devenit membri ai congresului Internaţional al Producătorilor, au venit la noi mulţi mebri inclusiv din Transnistria, ceia ce e îmbucurător , pentru că se vede intenţia şi dorinţa de a lucra cu agenţii economici din partea stângă a Nistrului.

Dar să vă spun de ce am revenit dacă putem spune aşa înpolitică. La adresa mea au parvenit 15 mii de semnături şi este plăcut pentrumine că nu am fost acuzat, dar în funcţia mea de prim-ministru am făcut maxumum posibil pentru a rezolva problemele oamenilor. Iar în cazul în care nu am putut să îi ajut , nu i-am afectat cu ceva. Oamenii de la care au parvenit aceste semnături mi-au spus că, mă înţeleg ca om, că am acumulat un capital politic, amrelaţii care mă vor ajuta să trăiesc bine în continuare alături de familie , prieteni, şi dacă nu mă implic în politică mai departe le voi trăda aspiraţiile lor.

Am revenit în politică din cauza oamenilor, s-au adresat mulţi oameni de afacaeri,medici, învăţători., oameni simpli, unde cu adevărat doresc o schimbare în ţară.Ei ştiau că nu am fost nici o dată membru al uniu partid şi dragostea mea faţă de ţară ,şi noi dorim ca să avem un proiect nou politic care să fie capabil să aducă schimbarea dorită. Ştiţi în Moldova oamenii sunt deja obositţi de scandaluri, de dosare, veşnic se caută ţapul ispăşitor , am venit cu un mesaj clar, eu nu vin împotriva cuiva, dar vin pentru ceva, şi anume pentru ţară şi pentru viitor.

R.B. Aţi afirmat că vreţi să aduceţi eva nou în politică, în perioada cât aţi fost premier acest lucru nu era posibil? Ce acum vreţi să faceţi diferit de atunci într-un mod practic?

V.T. Vreau să aduc o echipă tînără. În Moldova este nevoie de a schimba clasa politică., de facto dac ă să intrăm în esenţă, schimbarea clase politice deja s-a început Ca exemplu, dorim noi sau nu, preşedintele ţării nu mai are dreptul constituţional de a fi preşedinte al ţării. Bine, în cel mai bun caz va mai fi patru ani în politică, dar apoi va dispărea, prin urmar eprocesul de întinerire a clasei politice deja a început. Şi anume la aeastă răscruce a istorie , vrem într-un mod practic să facem o schimbare în ţară. Tot o dată această perioadă vrem să creiem o echipă nouă, neimplicată în cazuri de corupţie, dar care să fie patrioţi.

R.B. Care sunt liderii cheie din partid, şi v-aş ruga să îi menţionaţi

V.T. Noi suntem în proces de formare ca şi echipă acum. Dar sigur pot să dau câteva nume. L-aş

menţiona pe domnul Gheorghe Avornic decanul facultăţii de drept a Universităţii de Stat din Moldova. În echipa noastră îi avem pe Anatol Ciubotaru direcotrul catedrei de cardiochirurgie, este unul din cei mai buni specialişti atât în ţară cât şi peste hotare. Deasemenea îl pot menţiona pe Ion Prisăcaru, un economist foarte bun. Îl avem pe Gheorghe Amihalachioaie un jurist avocat puternic, preşedintele Uniunii Avocaţilor din Moldova. Şi nu în ultimul rând vreau să îl menţionez pe Mihai Petrache, care este vice-preşedinte al Uniunii Centriste.

R.B. Cum credeţi, dar sincer, intră partidul Dvs în Parlament?

V.T. Noi acest lucru nici nu îl discutăm. Chiar şi cei mai mari oponenţi ai noştri dau garanţii că vom intra în Parlament. Noi astăzi lucrăm ca să luam un număr cît mai mare ca să putem partiicpa la procesul politic din ţară. Vreau să vă spun, că deşi a trecut o lună de cînd sunt preşedinte al Uniunii Centriste mă încurajează faptul că foarte multă lume depune cerere de a adera la partidul nostru. Apoi la partidul nostru au aderat unii de la Uniunea Studenţilor din Moldova, au mai aderat Uniunea Combatanţilor de pe Nistru.

R.B. Dumneavoastră vă vedeţi preşedintele ţării?

V.T. Eu sunt preşedintele Uniunii Centriste din Moldova acum. Dar cât ţine de preşedenţia ţării acum, reieşind din sistemul consitutţional, cu regret şeful statului este ales de Parlament, prin urmare nu cred că acesta este scopul meu acum. În prezent eu doresc să venim în parlament cu o forţă masivă, unde să promovăm democraţia şi supremaţia legii.şi evident transparenţa. Vreau să vă mai spun ceva, în cazul în care obţinem majoritatea necesară în parlament, vom veni cu o poziţie clară, schimbarea constituţiei şi modul în care este ales şeful statului. Noi considerăm ca preşedintele ţării trebuie să fie ales de cetăţeni direct. Deşi avem o ţară parlamentară, oamenii au o mentalitate europeană, ei se uită direct la ceia ce face preşedintele. Prin urmare noi milităm pentru aceasta.

R.B.Mai sunt partide care au doresc schimbarea sistemului de alegere a preşedintelui..

V.T: Noi suntem deschişi de a colabora cu oricine care susţin ideile noastre, nu contează culoarea politică, categoric.

R.B. Regretaţi ceva ce nu aţi reuşit s faceţi în perioada cât aţi fost premier?

V.T. Desigur că da. În primul rând pentru mine a fost un vis, de a crea codniţii excelente pentru a crea condiţii excelente bisnesului din ţară, mă refer la bisnesul mic şi mijlociu. Apoi protecţia producătorulu iautohton a fost pentru mine o prioritate el , producătorul trebuie să «fie în capul mesei». Şi desigur de a încuraja cetăţenţii să procure produse moldoveneşti.

RB. Aţi amintit mai sus despre valorile familiei, a neamului , şi a familiei, ce înseană pentru Dvs familia?

V.T. Familia este pentrumine sensul vieţi imele. Înseamnă absolut tot. Şi îi mulţumesc bunului Dumnezeu pentru o aşa familie.

RB. Domnule Tarlev, după cum bine cunoaşteţi, în Moldova în se vorbeşte mult depsre Proiectul de Lege pentru prevenirea şi combaterea descriminării. În acest proiect de lege este menţionat sintagma de «orientare sexuală». Un termen care este un rău pentru societate, şi oferă libertăţi depline homosexualilor?

V.T. Sigur, sunt în cunoştinţă de cauză referitor de această lege. De fapt tratează din punctul lui de vedere referitor la această lege. Vedeţi eu, sunt creştin ortodox, şi m-amnăscut într-o familie cu rădăcini puternice ortodoxe. Şi eu consider că trebuie de apărat valorile neamului nostru de orice rău, inclusic homosexuali. Acest proiect de lege nu corespunde valorilor noastre. Eu nu sunt de acord ca acest termen să fie în acest proect de lege, şi credinţa noastră nu merită să fie atacată de asemenea legi. Şi dacă această lege va fi adoptată va fi o mare lovitură dată credincioşilor şi bisericii.

R.B. Iar Dvs ca şi lider de partid, ca om cunoscut în toată ţara, vă veţi expune cumva asupra acestui proect de lege?

V.T. În aşa caz noi ne vom expune. Noi chiar am discutat la consiliul politic al partidului nostru. Şi vom da o declaraţie unică la această temă, şi chiar vă vom invita şi pe Dumneavoastră.

R.B. Cum vedeţi care sunt soluţiile pentru a rederesa situaţia tragică în care se află familiile din Moldova? Aveţi un plan?

V.T: Da, este o problemă gravă în care se află familiile din Moldova. Eu sunt de părerea că trebuie de ridicat nivelul economic din ţară. Este o problemă care se necesită de rezolvat în complex. Da trebuie de oprit aceste migrari în masă din ţară. Pentru această trebuie de creat locui de muncă, de afi bine motivaţi, de a încuraja tînăra generaţie să întemeieze familii. Eu văd o degradare a societăţii. Eu de exemplu, am crescut întrţo familie numeroasă am fost 8 copii. Şi deşi mama a lucrat bibliotecară iar tata mecanizator, nici unul din ei nu a părăsit ţara , sau mai rău să ne lepede pentru a câşitga bani. A fost foarte greu, dar împreună ne-am dezvoltatat ca o familie sănătoasă şi fericită. Şi din acestpunct de vedere mă consider privelegiat.

R.B. Are Domnul Tarlev un duhovnic? Şi cum vă ajută aceasta în politică?

V.T. Desigur că am . Mă ajută foarte mult în politică. Eu sunt creştin, şi mama de mic mă lua la biserică. Chiar dacă în sat nu funcţiona biserica ,de Paşti plecam cu mama la biserica. Eu cred în Dumnezeu.Chiar dacă acum sunt multe ramuri ale credinţei, Dumnezeu este unul. Am un părinte duhovnicesc pentru care îi mult. Eu ajut biserica şi o voi ajuta în continuare cu tot ce pot eu.

R.B Domnule Tarlev, spuneţi-ne ceva despre familia Dvs?

V.T. Sunt căsătorit , am doi copii frumoşi. Am două fete Corina este cea mai mare, iar cea mai mică Cristina. Fata cea mai mare învaţă la Academia de Studii Economice. Eu sunt pentru faptul ca tinerii să înveţe acasă. Soţia mea a absolvit ca şi mine de fapt, Universitatea Tehnică. Am o familie frumoasă pentru care îi mulţumesc lui Dumnezeu.

 

Entry filed under: Politic. Tags: .

Despre pedeapsa Cum a fost Biblia scrisă şi tradusă

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Noiembrie 2008
L M M M V S D
« Oct   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Arhivă

Statistica Blogului

  • 188,380 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

