Interviul acordat de candidatul la functia deputat în Parlamentul Republicii Moldova, Ştefan Urâtu. Partea 1

Martie 7, 2009 at 8:01 pm 2 comentarii

stefan-uritu1Radu Blendarencu. Domnule Ştefan Urâtu, de ce aţi decis să candidaţi la alegerile parlamentare din 2009?

Ştefan Urâtu. Pentru mine această întrebare ar fi destul de actuală, eu de mult am fost considerat drept unul care activează în Parlament. Am avut şi posibilitatea de a merge împreună cu unele partide chiar şi atunci când am fost eliberat din închisoarea de la Tiraspol şi puteam să concurez. Dar am decis că aici la Comitetul Helsinki nu este mai puţin de lucru decât în Parlament şi chiar pot spune că noi am făcut mai multe decât un partid. Decizia mea a fost inspirată de acţiunile pe care le-au întreprins unele partide, care pur şi simplu ne-au înşelat încrederea. Şi aici mă refer la fenomenul Roşca şi PPCD. Nu trebuie să ascundem acest fenomen, care a amăgit speranţa multor oameni. Aparea întrebarea: aceste partide existente acum, nu vor proceda asemenea lui Roşca? Nu văd această siguranţă din partea partidelor, deşi afirmaţii se fac, critici la fel şi de aceea eu consider că responsabilitatea personală este mai importantă decât orice.altă activitate de partid.

R.B. Domnule Urâtu, să înţeleg că aţi candidat doar pentru că aţi fost dezamăcit de atitudinea unor politicieni ?

Ş.U. Acesta a fost doar un argument. Vreau să spun că nu m-au dezamăgit atunci când a fost ales Voronin preşedinte la 5 aprile. Eu aş fi votat la fel ca Iurie Roşca, însă după 5 aprile eu nu aş fi făcut ca el. Şi aici mă refer la postul de radio Antena C sau cel de televiziune EuroTv, care au fost privatizate abuziv.

R.B. Cine v-a influenţat în luarea deciziei de a candida la alegerile parlamentare ?

Ş.U. M-am determinat foarte târziu de a candida sau nu. Am fost motivat şi de ultimele evenimente care s-au întîmplat la Procuratură, unde am fost agresaţi fizic de nişte indivizi şi atunci mi-am zis că puterea actuală face orice pentru a se promova şi am văzut că partidele sunt destul de slabe, deşi au specialişti notorii. Un exemplu clar este liderul Partidului Democrat, Dumitru Diacov, care se adresează în Parlament preşedintelui Voronin să îi deschidă un dosar penal pentru a fi văzut de mass- media. Sunt nişte acţiuni ieftine şi mă întreb: ce nu poţi face ceva pentru oameni ca să fii văzut în presă ? Eu nu am început campania electorală atunci când s-a dat startul ei, ci de atunci de când sunt implicat printre oameni.

R.B. Care este programul electoral al candidatului Ştefan Urâtu?

Ş.U. Programul meu electoral este experienţa mea de activitate în privinţa drepturilor omului, o experienţă care îmi permite să spun că cunosc drepturile omului atât teoretic cât şi practic. Voi promova drepturile omului pe prima poziţie, să fie rezultatul activităţii oricărei structuri statale. Am cea mai amplă informaţie şi ştiu cum se poate de soluţionat conflictul transnistrian, unul care face ca populaţia de pe amblee maluri ale Nistrului să sufere. Cei din stînga Nistrului aşteaptă schimbări în mod practic. Se crează impresia că politicienii de la Chişinău, Tiraspol , Moscova şi Kiev parazitează acest conflict şi ei au nevoie de el. Iar soluţia este de a instala de-a lungul Nistrului emiţătoare pentru mass-media şi ca întreg spaţiul de peste Nistru să aibă şi o altă alternativă decât o are acum şi ca concetăţenii noştri de acolo să nu fie rupţi informaţional.

Apoi avem acolo cîteva comune subordonate direct Chişinăului, unde putem deschide locuri de muncă pentru acei oameni ca să fie ei asiguraţi cât şi pentru cei din jurul acestor comune. Iar aceste localităţi să fie cap de pod pentru întreaga Transnistrie. Am afirmat acest lucru la diferite conferinţe internaţionale. Cu regret vreau să afirm că Rusia a preluat o tactică interesantă, unde a creat pseudo partide de alternative, pseudo organizaţii , ceea ce din păcate nu a făcut Uniunea Europeană, care devine pe zi ce trece o uniune a birocraţiei în comparaţie cu Rusia, care este mai flexibilă şi mai activă. O altă problemă pe care mă voi axa sunt pansionatele pentru bătrâni, centrele de reeducare, penetenciarele, unde avem parte de un tratament inuman aplicat acestor persoane care sunt în aceste instituţii.Mă voi strădui să îi ajut pe aceşti oameni pentru a se reintegra în societate.

 R.B. Poate un candidat independet să facă mai mult decât un partid ?

 Ş.U. Da, poate face foarte multe. Căci un parlamentar poate să meargă fără obstacole unde nu poate accede un partid. Partidele politice nu pot soluţiona multe din probleme oamenilor şi deja practica o demonstrează. Cel ma mare pericol pentru viitorul parlament este că nici unul din partied nu va intra masiv în Legislativ şi atunci va fi nevoie de coaliţie. Iar un deputat independent va fi o sursă sigură de informare pentru populaţia ţării, repet, într-un parlament unde nici un partid nu va fi majoritar. Şi apoi un deputat independent va fi o garanţie ca interesele meschine pot mai uşor fi demascate. Voi lucra pentru şi în favoarea drepturilor omului. Vreau să motivez deputaţii din partide să fie activi pentru omul simplu.

R.B. Cine face parte din echipa Dvs. în această campanie electorală?

Ş.U. Din echipa mea fac parte acum un număr destul de mare de persoane. Sunt oameni care au venit volunar, care au venit doar să ma ajute. Sunt o parte din persoane care au lucrat cu mine la Comitetul Helsinky. Sunt oameni care pot lucra activ şi pentru unele partide, care au afirmat că preferă să lucreze pentru un om concret decît pentru un partid.

R.B. Care este segmentul de populaţie spre care vă aţintiţi programul electoral?

Ş.U. Evident că eu lucrez asupra celor indecişi. Sper să satisfac dorinţele lor. Mulţi oameni deja mi-au spus că deja au ales pe cine să voteze şi sper că aceşti oameni sunt sinceri, şi vor vota corect, alţii mi-au spus că prin faptul că voi candida ei şi-au soluţionat problema pentru cine să voteze. Şi apropos, eu nu am scopul să rup voturile de la cineva. Eu am venit cu un mesaj pe care doresc să îl promovez la toţi oamenii.

R.B. Acum vreau să răspundeţi sincer, credeţi că veţi intra în Parlament?

Ş.U. Vreau din ceea ce vă spun să vă faceţi singuri o concluzie. Eu mizez pe acele circa 2500 de petiţii pe care le-am soluţionat în fiecare an timp de 17 ani de cînd activăm la Chişinău. Toţi cei care s-au adresat la mine sau la Comitetul Helsinki au primit sprijin şi ajutor specific. I-am tratat cu dragoste şi am facut-o ca pentru noi. Mizez mult pe deţinuţi şi rudele lor, care au fost victimele regimului. Cel mai mult mizez pe voturile alegătorilor din Transnistria, cu atît mai mult că se vorbeşte că Smirnov doreşte să liberalizeze zona din partea stânga a Nistrului.  (va urma)

 

 

Entry filed under: Politic.

Credinţa vie se vede prin fapte! Principii creştine în politica olandeză

2 comentarii Add your own

  • 1. Lisagor Svetlana  |  Aprilie 6, 2009 la 5:14 pm

    Pe d/nul Uritu il cunosc de la Colegiul Socrate. Ne preda Dreptul omului. E o persoana care am respectat de la prima lectie si il tin minte cu mare dragoste pina astazi, cu toate ca au trecut aproape zece ani. Ma bucur ca am aflat, prin intermediul acestui interviu, despre recentele activitati ale dumnealui, sustinind echipa d/lui Uritu de aici , dintr-o alta tara unde traiesc. As vrea sa va rog, daca nu e greu, sa-i transmiteti d-lui Stefan Uritu urari de sanatate si salutari.

  • 2. Radu Blendarencu  |  Aprilie 8, 2009 la 8:29 am

    Intr-adevar Dnul Stefan Uritu este o personalitatea in Republica Moldova. In cazul cind il voi mai intilni neaparat ii voi transmite.
    Dar poate tu ii scrii un mesaj prin intermediul acestui blog si eu ii voi transmite ulterior?

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Martie 2009
L M M M V S D
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 197,200 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

