Ei doresc să producă schimbarea

Mai 18, 2009 at 9:49 am Lasă un comentariu

Recent am fost pentru două zile în oraşul Tiraspol. Spre marea mea surprindere am constatat că acest oraş în ciuda blocadei informaţionale impuse de autorităţile Transnistriei, acest oraş este la curent cu tot ce se întâmplă la Chişinău. De multe ori discut cu oameni care au vizitat Transnistria şi toţi au blamat la cel mai înalt nivel acest teritoriu. Însă eu am înţeles una, toate conflictele se duc la nivel de conducere, iar cei care suferă sunt oamenii de rând. Populaţia din Transnistria dar şi cea din partea dreaptă a Nistrului sunt prea legaţi unul de altul ca să se gândească la conflicte interetnice. Am discutat cu elevii de la liceul «Lucian Blaga» şi mi-au spus că ei nu simt nici un fel de descriminare din partea colegilor vorbitori de limbă rusă. Şi chiar doresc să trăiască şi mai departe în Tiraspol în speranţa că vor reuşi să aducă o schimbare în acest oraş, lucru pe care ei deja îl fac promovând limba română peste tot unde pot. Am mai aflat că ei urmăresc cu sufletul la gură despre evenimentele politice de la Chişinău, şi că îşi doresc foarte mult cei care ne vor mai guverna să facă paşi concreţi pentru a soluţiona acest conflict. Un lucru interesant au specificat aceşti studenţi, şi anume că, mulţi dintre locuitorii Transnistriei sunt conştienţi că unica soluţie este o reglementare a conflictului nistrean şi nicidecum unirea cu Rusia, sau o eventuală independenţă aşa cum îşi doreşte Igor Smirnov. «Toată această situaţie nu este decât un joc de interese, iar dacă Rusia dorea independenţa Transnistriei, de mult recunoştea acest lucru», au reiterat studenţii. Mi-a părut bine că tinerii cu care am discutat au un scop atât pentru viaţa lor, cât şi pentru regiunea în care trăiesc în pofida greutăţilor prin care trec de cele mai multe ori. Unul din ei doreşte să se implice în sfera socială, dorind să lucreze cu tinerii dependenţi de droguri şi să îi ajute să scape de acest viciu. Unii au pe inimă dorinţa de a fi profesori în şcolile publice, care se confruntă cu o criză profundă de cadre didactice. Aceste dorinţe ale lor sunt sincere, şi cu siguranţă le vor realiza, pentru că ei doresc să fie utili societăţi în care trăiesc. Pentru ei noţiunea de naţionalism contează prea puţin, când societatea este atât de disperată şi dispersată totodată. Când le-am pus ultima întrebare cine îi motivează să se implice în societate, mi s-a răspuns că doar dragostea faţă de Dumnezeu şi de oameni le ţine motivarea aprinsă. Atunci mi-am adus aminte de porunca dată de Isus Hristos care a spus că «să îl iubim pe Dumnezeu cu toată inima, cu tot sufletul, cu tot cugetul şi cu toată puterea noastră, şi pe aproapele nostru ca pe tine însuţi»(Marcu 12:30). Iar când trăieşti potrivit cu aceste învăţături, cu adevărat priveşti omul ca pe o valoare, şi aplici elementul bârfei în domeniu în care activezi.

Entry filed under: Social.

Se trezeşte şi America? Normele de etică în comunicarea orală

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Mai 2009
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Arhivă

Statistica Blogului

  • 193,637 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

