Nu ai somn, nu ai sănătate!

Martie 10, 2010 at 1:05 pm Lasă un comentariu

Fie că eşti o persoană care nu poţi dormi, fie că dormi prea mult, te invit să citeşti în continuare articolul, ca să vezi ce poţi schimba şi îmbunătăţi în privinţa somnului tău. În ultimul timp aud tot mai multe persoane spunînd că sunt obosite, că nu pot dormi, cauza fiind „am prea multe de făcut”, sau „am multe lecţii de făcut”, etc.  Chiar am auzit pe unii spunînd că orele de somn sunt un timp pierdut. Însă reducerea timpului alocat odihnei vă poate scădea capacităţile de concentrare şi muncă,  fără a conştientiza că sunt expuşi la anumite riscuri, şi anume: creşterea în greutate, diabet, tensiune arterială, probleme cardiovasculare, depresii şi altele.

În ultimul timp, numărul celor care dorm suficient este în continuă scădere, în timp ce numărul celor care suferă de diferite forme de tulburări de somn este tot mai mare. În general medicii recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, însă timpul poate varia de la o persoană la alta, dar nu poate scădea sub 7 ore de somn la nimeni. De altfel pot apărea tulburări de odihnă, scăderea performanţelor în activităţile zilnice. În plus, efectele negative ale lipsei de somn se pot observa imediat, şi tind să se acutizeze pe măsură ce nopţile nedormite se înmulţesc.

Somnul este foarte important pentru toate categoriile de vârstă. De exemplu, nou-născuţii dorm cîte 21-22 ore, apoi adolescenţii trebuie să doarmă în jur de 8-9 ore pe noapte, în caz contrar, atît nou-născuţii cît şi adolescenţii sunt neliniştiţi, plângăcioşi. O altă categorie sunt bătrînii, care deşi doresc să doarmă, nu pot adormi, sau dorm dar foarte puţin. Pentru ei se recomandă să ia ceaiuri calmante cum este teiul, minta sau melisa şi să facă plimbări seara, înainte de somn, şi să renunţe la somnul de la amează.

La fel de important este somnul şi în cazul mamelor care alăptează. Secreţia laptelui depinde în cea mai mare măsură de felul cum eşti odihnită. Deaceea, se recomandă pentru mame să doarmă şi ziua, în timp ce doarme copilul. Şi în acest caz se recomandă plimbările seara.

Aveţi grijă de sănătatea dumneavoastră, şi dormiţi atît cît este recomandat ca să nu ajungeţi la probleme mari de sănătate.

Lenuţa Blendarencu

Anunțuri

Entry filed under: Medicină, Sănătate.

Ce înseamnă Kotovschi pentru Moldova? Să vorbim despre eliberatori

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Martie 2010
L M M M V S D
« Feb   Apr »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 194,999 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

%d blogeri au apreciat asta: