Legumele uscate fac bine sănătăţii tale!

Mai 31, 2010 at 5:21 pm 1 comentariu

Acum, când piaţa este plină de legume proaspete şi verdeţuri, suntem tentaţi să dăm deoparte legumele uscate. Dar îţi dăm un sfat: nu renunţa la ele pentru că sunt foarte sănătoase.

Fasolea, mazărea, lintea sunt legume care pot fi consumate atât verzi, cât şi uscate.  Însă le folosim tot mai puţin în forma lor uscată şi din cauză că prepararea lor necesită mult mai mult timp. Ştim cu toţii că, de exemplu, fasolea uscată, ca să fie gustoasă şi să nu ne creeze probleme digestive, trebuie lăsată cu o zi înainte în apă, iar în timpul fierberii trebuie să-i schimbăm apa de două-trei ori.

1. Surse de fibre şi de proteine Lăsând la o parte aceste inconveniente, e bine ne găsim timp să gătim legumele uscate măcar de câteva ori pe lună. Ele au meritul incontestabil de a fi surse importante de fibre atât de necesare pentru funcţionarea normală a colonului şi surse de proteine, devenind astfel un substituent al cărnii pentru persoanele care adoptă un regim vegetarian permanent  sau pe timpul postului. În plus, legumele uscate au un număr redus  de calorii, de grăsimi şi de sare, ceea ce ar trebui să ne determine să le consumăm şi în timpul dietelor.

2. Reglează colesterolul şi îmbunătăţesc activitatea inimii. Îţi vine să crezi că nişte boabe mici şi uscate de fasole, mazăre şi linte pot fi atât de sănătoase? Unde s-au concentrat atâtea proprietăţi miraculoase? Să le luăm pe rând:
Legumele uscate diminuează colesterolul cu cel puţin 10%. Acest fapt este datorat conţinutului de fibre solubile despre care se ştie că ajută la încetinirea procesului de intrare în sânge a grăsimilor absorbite şi asimilate facilitând eliminarea colesterolului rău şi a acizilor biliari.
Legumele uscate sunt foarte bogate în potasiu, un mineral al cărui consum duce la scăderea tensiunii arteriale. În acest mod se explică de ce persoanele care consumă multe legume uscate sunt mai puţin expuse riscului de boli cardiovasculare în comparaţie cu cele care nu le consumă deloc sau foarte rar. Alte beneficii ale consumului de legume uscate:

3. Întăresc sistemul imunitar;
4. Scad riscul de cancer de colon şi de sân;
5. Scad riscul de diabet de tip II.

Cum le preparăm?
Legumele uscate pot fi preparate în cele mai diverse moduri, obţinând feluri de mâncare savuroase şi sănătoase:
din fasole uscată: iahnie de fasole, ciorbă, fasole bătută;
din mazăre: supă-cremă, piure, tocăniţă, mazăre uscată bătută;
din linte: pateu de linte, supă de linte, salată de linte.

Sfat:
Fierbe legumele uscate şi combină-le cu alte categorii de legume verzi. Va rezulta o salată hrănitoare, plină de vitamine şi minerale.

 

Lenuţa Blendarencu

 

 

Anunțuri

Entry filed under: Medicină.

Gândul zilei Ziua copilului în întreaga lume

1 comentariu Add your own

  • 1. silvia  |  Mai 31, 2010 la 8:13 pm

    multumim pentru sfaturi

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

Mai 2010
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Arhivă

Statistica Blogului

  • 193,653 hits

RSS Moldova Creştină

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Biserica Buna Vestire

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

RSS Creştinismul şi Islamul

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

%d blogeri au apreciat asta: